Asiakastyytyväisyystutkimus ja kehitysideat Case Café Uimala
Eerikäinen, Ella (2017)
Eerikäinen, Ella
Vaasan ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201704285782
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201704285782
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on tehty yhteistyössä Café Uimalan kanssa, joka toimii Vaasan uimahallin yhteydessä ravintolana ja kahvilana. Työssä käsitellään Café Uimalan asiakastyytyväisyyttä keskittyen lounasruokailuun, sekä kehitysehdotuksia palveluiden parantamiseksi. Tutkimuksen tarkoituksena on kerätä tarvittavat tiedot, joiden pohjalta voidaan kehitysideoita pohtia.
Tutkimuksen teoreettinen viitekehys muodostuu asiakastyytyväisyydestä, koetusta palvelun laadusta sekä asiakastyytyväisyyden hallinnasta. Tutkimuksessa käytetään kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusmenetelmää, jonka avulla pyritään saamaan yleistettävä kuva lounasruokailusta ja siihen liittyvistä asioista. Kyselyyn vastasi 74 asiakasta.
Café Uimalan lounasasiakkaat ovat keskimäärin tyytyväisiä kokemaansa palveluun. Tutkimuksessa ei tullut ilmi mitään selkeitä kehittämiskohteita. Yhtenä haasteena ilmeni makumieltymysten mukauttaminen moneen eri makuun sopivaksi. Teemaviikot nousivat tutkimuksessa esille, ja niitä Café Uimalan tulisi harkita ottavansa mukaan suunnitelmiinsa.
Tutkimuksen teoreettinen viitekehys muodostuu asiakastyytyväisyydestä, koetusta palvelun laadusta sekä asiakastyytyväisyyden hallinnasta. Tutkimuksessa käytetään kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusmenetelmää, jonka avulla pyritään saamaan yleistettävä kuva lounasruokailusta ja siihen liittyvistä asioista. Kyselyyn vastasi 74 asiakasta.
Café Uimalan lounasasiakkaat ovat keskimäärin tyytyväisiä kokemaansa palveluun. Tutkimuksessa ei tullut ilmi mitään selkeitä kehittämiskohteita. Yhtenä haasteena ilmeni makumieltymysten mukauttaminen moneen eri makuun sopivaksi. Teemaviikot nousivat tutkimuksessa esille, ja niitä Café Uimalan tulisi harkita ottavansa mukaan suunnitelmiinsa.