Asiakastyytyväisyyskysely Rauman Liiketalousopiskelijain Kilta ry:lle
Kortelainen, Sepi (2017)
Kortelainen, Sepi
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201704285764
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201704285764
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia Rauman Liiketalousopiskelijain Kilta Ry:n asiakkaiden tyytyväisyyttä yhdistyksen palveluihin ja toiminnan eri osa-alueisiin ja kyselyn avulla kehittää sen toimintaa. Rauman Liiketalousopiskelijain Kilta Ry on opiskelijayhdistys, joka harjoittaa Satakunnan ammattikorkeakoulun Rauman kampuksella opiskelevien tradenomiopiskelijoiden edunvalvontaa ja järjestää näille monenlaisia palveluita.
Työn teoriaosiossa käsiteltiin rinnakkain teoriaa ja Rauman Liiketalousopiskelijain Kiltaa; yhdistyksen markkinointiviestinnän sekä asiakastyytyväisyyden näkökulmista. Empiirisessä osassa tutkittiin asiakkaiden tyytyväisyyttä Rauman Liiketalousopiskelijain Killan toimintaan. Opinnäytetyön tavoitteena oli nostaa yhdistyksen näkyvyyttä asiakkaiden keskuudessa sekä saada selville missä toiminnan osa-alueissa on parannettavaa ja mitkä ovat hyviä ja toimivia. Tulosten perusteella Killan on helpompi kehittää toimintaansa entistä parempaan.
Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin viikon auki olleella kvantitatiivisella e-lomakekyselyllä marraskuussa 2016. Vastauksia saatiin yhteensä 42 kpl. Vastauksia saatiin Killan jäseniltä, muiden alojen opiskelijoilta sekä myös Killan asiakkailta, jotka eivät opiskele.
Suurin osa vastaajista oli tyytyväinen Killan viestintään ja piti Killan järjestämiä tapahtumia ja palveluita laadukkaina. Suuria epäkohtia ei löytynyt mutta pieniä parannuskohteita saatiin selville. Tutkimuksessa kävi ilmi, että Killan edunvalvonnan ja hallitustoiminnan tunnettuudessa puolestaan oli vastaajilla selkeästi aukkoja ja tätä tulisi tulevaisuudessa kehittää.
Työn teoriaosiossa käsiteltiin rinnakkain teoriaa ja Rauman Liiketalousopiskelijain Kiltaa; yhdistyksen markkinointiviestinnän sekä asiakastyytyväisyyden näkökulmista. Empiirisessä osassa tutkittiin asiakkaiden tyytyväisyyttä Rauman Liiketalousopiskelijain Killan toimintaan. Opinnäytetyön tavoitteena oli nostaa yhdistyksen näkyvyyttä asiakkaiden keskuudessa sekä saada selville missä toiminnan osa-alueissa on parannettavaa ja mitkä ovat hyviä ja toimivia. Tulosten perusteella Killan on helpompi kehittää toimintaansa entistä parempaan.
Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin viikon auki olleella kvantitatiivisella e-lomakekyselyllä marraskuussa 2016. Vastauksia saatiin yhteensä 42 kpl. Vastauksia saatiin Killan jäseniltä, muiden alojen opiskelijoilta sekä myös Killan asiakkailta, jotka eivät opiskele.
Suurin osa vastaajista oli tyytyväinen Killan viestintään ja piti Killan järjestämiä tapahtumia ja palveluita laadukkaina. Suuria epäkohtia ei löytynyt mutta pieniä parannuskohteita saatiin selville. Tutkimuksessa kävi ilmi, että Killan edunvalvonnan ja hallitustoiminnan tunnettuudessa puolestaan oli vastaajilla selkeästi aukkoja ja tätä tulisi tulevaisuudessa kehittää.