Moodmetric – brändin vahvistaminen pakkausmuotoilun avulla
Haataja, Janika (2017)
Haataja, Janika
Lahden ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201704265403
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201704265403
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni on tehty yhteistyössä suomalaisen hyvinvointiteknologia-alan startup-yrityksen, Vigofere Oy:n kanssa, joka yleisemmin tunnetaan aputoiminimellä Moodmetric. Suunnittelutyön kohteena on brändin vahvistus pakkausmuotoilun avulla. Keskityin suunnittelemaan stressiä mittaavalle Moodmetric-älysormukselle postimyynnillä myytävän pakkauksen.
Opinnäytetyöni kirjallisessa osassa perehdyn alan kirjallisuuden avulla brändäykseen ja pakkauksen merkitykseen brändinhallinnassa. Tutkin myös stressiä ja stressinhallintaa sekä pakkauksen roolia teknologialaitteen käyttöönottokokemuksessa.
Opinnäytetyöni tarkoituksena on kehittää Moodmetricin brändi-imagoa helpommin lähestyttäväksi ja ihmislähtöiseksi teknologiakeskeisyyden sijaan. Pohdin keinoja joilla stressinhallintaa voidaan korostaa brändi-imagossa. Pakkauksen suunnitelussa keskityn kartonkimateriaaleihin ja painomenetelmiin sekä miellyttävän ja ilahduttavan käyttöönottokokemuksen luomiseen kuplamuovikiitoskortin avulla.
Opinnäytetyöni kirjallisessa osassa perehdyn alan kirjallisuuden avulla brändäykseen ja pakkauksen merkitykseen brändinhallinnassa. Tutkin myös stressiä ja stressinhallintaa sekä pakkauksen roolia teknologialaitteen käyttöönottokokemuksessa.
Opinnäytetyöni tarkoituksena on kehittää Moodmetricin brändi-imagoa helpommin lähestyttäväksi ja ihmislähtöiseksi teknologiakeskeisyyden sijaan. Pohdin keinoja joilla stressinhallintaa voidaan korostaa brändi-imagossa. Pakkauksen suunnitelussa keskityn kartonkimateriaaleihin ja painomenetelmiin sekä miellyttävän ja ilahduttavan käyttöönottokokemuksen luomiseen kuplamuovikiitoskortin avulla.