Asiakaslähtöisen rakennusvahinkoprosessin kehittäminen sopimuskumppanien toimintaa tehostamalla : Vuotovahingot
Lokkila, Santeri (2017)
Lokkila, Santeri
Tampereen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201704104509
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201704104509
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tilaajana toimi If Vahinkovakuutusyhtiö Oy. Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää vakuutusyhtiön asiakaslähtöistä rakennusvahinkoprosessia tehostaen sopimuskumppanien toimintaa. Opinnäytetyön tutkimustulosten perusteella pohdittiin kehitysehdotuksia nykyiseen rakennusvahinkoprosessiin. Opinnäytetyön sisällöstä rajattiin pois muut rakennusvahingot kuin vuotovahingot. Tämä sen vuoksi, koska suurin osa rakennusvahingoista johtuvat veden aiheuttamista vaurioista.
Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää, joka toteutettiin puhelinhaastatteluilla sekä sähköisellä asiakastyytyväisyyskyselyllä. Opinnäytetyön teoriaosuudessa tutkittiin kvantitatiiviseen tutkimusmenetelmän teoriaa ja syvennyttiin haastattelu- ja kyselytutkimuksiin sekä niiden eroihin.
If Vahinkovakuutusyhtiö Oy sai tutkimushaastatteluiden vastausten perusteella tarvittavaa tietoa siitä, mitkä ovat rakennusvahinkoprosessin vahvuudet tällä hetkellä ja mitkä osa-alueet tarvitsevat vielä kehittämistä.
Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää, joka toteutettiin puhelinhaastatteluilla sekä sähköisellä asiakastyytyväisyyskyselyllä. Opinnäytetyön teoriaosuudessa tutkittiin kvantitatiiviseen tutkimusmenetelmän teoriaa ja syvennyttiin haastattelu- ja kyselytutkimuksiin sekä niiden eroihin.
If Vahinkovakuutusyhtiö Oy sai tutkimushaastatteluiden vastausten perusteella tarvittavaa tietoa siitä, mitkä ovat rakennusvahinkoprosessin vahvuudet tällä hetkellä ja mitkä osa-alueet tarvitsevat vielä kehittämistä.