Pienyrityksen digimarkkinoinnin kehittäminen
Honkonen, Tommi (2017)
Honkonen, Tommi
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201703263709
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201703263709
Tiivistelmä
Projektin tarkoituksena oli kehittää bambuparketin maahantuoja Pikkupuun digimarkkinointia. Toimeksiantajalle tehtiin uudet nykyaikaiset verkkosivut, jotka löytyvät hyvin hakukoneilla ja mukautuvat eri päätelaitteille. Verkkosivujen tarkoituksena oli parantaa näkyvyyttä internetissä ja näin lisätä toimeksiantajan myyntiä.
Projekti aloitettiin joulukuun 2016 alussa ja verkkosivut luovutettiin asiakkaalle maaliskuussa 2017. Työssä tutkittiin digimarkkinoinnin keinoja parantaa yrityksen näkyvyyttä ja myyntiä internetissä sekä web-kehityksen nykyistä tilaa. Hakukoneoptimointi oli myös keskeisessä osassa näkyvyyden parantamisessa.
Verkkosivut toteutettiin hyvin pitkälti asiakkaan toiveiden mukaan ja asiakas halusikin itse vaikuttaa sivuston ominaisuuksiin ja ulkoasuun hyvin paljon. Projektin jokaisessa vaiheessa edettiin asiakkaan toiveiden mukaan ja verkkosivuille toteutettiin kaikki toivotut ominaisuudet. Täysin uutena ominaisuutena vanhoihin verkkosivuihin verrattuna mukaan tuli tuotteidenhallintaominaisuus, jonka kautta asiakas voi itse muokata sivuston tuotevalikoimaa ilman ohjelmointikokemusta.
Työn tuloksena toimeksiantaja sai nykyaikaiset ja tyylikkäät verkkosivut, joiden sisältöä voi muokata ilman ohjelmointikokemusta. Asiakas oli hyvin tyytyväinen lopputulokseen ja verkkosivusta tuli erittäin toimiva alusta yrityksen digimarkkinoinnin rungoksi. Verkkosivut edustavat yrityksen arvoja ja tuotteita hyvin.
Projektin tulos osoittaa, ettei nykyaikaisten verkkosivujen toteuttamiseen tarvita suosittuja sisällönhallintajärjestelmiä ja yksinkertainen toteutus voi usein olla hyvin toimiva ratkaisu.
Projekti aloitettiin joulukuun 2016 alussa ja verkkosivut luovutettiin asiakkaalle maaliskuussa 2017. Työssä tutkittiin digimarkkinoinnin keinoja parantaa yrityksen näkyvyyttä ja myyntiä internetissä sekä web-kehityksen nykyistä tilaa. Hakukoneoptimointi oli myös keskeisessä osassa näkyvyyden parantamisessa.
Verkkosivut toteutettiin hyvin pitkälti asiakkaan toiveiden mukaan ja asiakas halusikin itse vaikuttaa sivuston ominaisuuksiin ja ulkoasuun hyvin paljon. Projektin jokaisessa vaiheessa edettiin asiakkaan toiveiden mukaan ja verkkosivuille toteutettiin kaikki toivotut ominaisuudet. Täysin uutena ominaisuutena vanhoihin verkkosivuihin verrattuna mukaan tuli tuotteidenhallintaominaisuus, jonka kautta asiakas voi itse muokata sivuston tuotevalikoimaa ilman ohjelmointikokemusta.
Työn tuloksena toimeksiantaja sai nykyaikaiset ja tyylikkäät verkkosivut, joiden sisältöä voi muokata ilman ohjelmointikokemusta. Asiakas oli hyvin tyytyväinen lopputulokseen ja verkkosivusta tuli erittäin toimiva alusta yrityksen digimarkkinoinnin rungoksi. Verkkosivut edustavat yrityksen arvoja ja tuotteita hyvin.
Projektin tulos osoittaa, ettei nykyaikaisten verkkosivujen toteuttamiseen tarvita suosittuja sisällönhallintajärjestelmiä ja yksinkertainen toteutus voi usein olla hyvin toimiva ratkaisu.