Chat-kanavan hyödyntäminen myynnissä
Määttä, Jani (2017)
Määttä, Jani
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201703223598
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201703223598
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on luoda tietoperusta sille, miten digitalisaation tuomat muutokset näkyvät nykyajan myyntityössä. Myynnin ja oston digitalisoituessa myös perin-teiset kaupankäyntivälineet muuttuvat monikanavaisemmiksi, ja tämän työn lopullinen tuo-tos kuvaakin sitä, miten esimerkiksi organisaatioiden kotisivuilla olevaa chat-kanavaa voi-taisiin hyödyntää myynnissä.
Teoreettisessa osuudessa selvitetään, miten ostokäyttäytyminen eroaa kuluttuja- ja yritys-asiakkaiden välillä. Tavoitteena on antaa lukijalle ymmärrys siitä, miten asiakas näkee ja muodostaa päätöksensä ostoprosessin aikana, minkä jälkeen käydään läpi perinteinen myyntiprosessi.
Toiminnallisessa osuudessa käsitellään tarkemmin sitä, miten verkkokaupankäynti on kehit-tynyt viime vuosien aikana erityisesti Suomessa. Tässä osuudessa käydään läpi myös tar-kemmin verkossa tapahtuva ostoprosessi, jota kuvataan digitaalisella asiakasmatkalla. Sa-malla annetaan ymmärrys siitä, miten verkossa tapahtuvaan ostoprosessiin voidaan vaikut-taa esimerkiksi chat-kanavan käytöllä.
Toiminnallista osuutta, eli produktia on tarkoitus käyttää opiskelumateriaalina myyntityön koulutusohjelmassa.
Teoreettisessa osuudessa selvitetään, miten ostokäyttäytyminen eroaa kuluttuja- ja yritys-asiakkaiden välillä. Tavoitteena on antaa lukijalle ymmärrys siitä, miten asiakas näkee ja muodostaa päätöksensä ostoprosessin aikana, minkä jälkeen käydään läpi perinteinen myyntiprosessi.
Toiminnallisessa osuudessa käsitellään tarkemmin sitä, miten verkkokaupankäynti on kehit-tynyt viime vuosien aikana erityisesti Suomessa. Tässä osuudessa käydään läpi myös tar-kemmin verkossa tapahtuva ostoprosessi, jota kuvataan digitaalisella asiakasmatkalla. Sa-malla annetaan ymmärrys siitä, miten verkossa tapahtuvaan ostoprosessiin voidaan vaikut-taa esimerkiksi chat-kanavan käytöllä.
Toiminnallista osuutta, eli produktia on tarkoitus käyttää opiskelumateriaalina myyntityön koulutusohjelmassa.