Työturvallisuuden kartoitus Osaran Maaseutuopetus yksikössä
Kulku, Jari (2017)
Kulku, Jari
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201702011871
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201702011871
Tiivistelmä
Maatalous sisältää usein turvallisuusriskejä. Riskien kartoitus on ollut tutkimuksen päämääränä. Riskejä kuuluu myös hallita eri toimenpiteinä. Oppilaiden perehdyttäminen ja työhön opastamien on ollut tutkimuksen aikana avainasemassa.
Tutkimuksella on ollut päämääränä selvittää mahdolliset vaaranpaikat ja niiden mahdollinen ennaltaehkäisy eri toimilla. Tarkoituksena on ollut kehittää työntekoa turvallisemmaksi niin, että mahdolliset vaaranpaikat on tuotava esille. Oppilaitokselle on kerätty aineistoa tutkimuksen avulla ja näin on mahdollista oppilaitoksen henkilökunnan hyödyntää sitä opetuksessaan. Opetukseen on mahdollista liittää tutkimuksen tuloksien aineiston mukaan niin, että tutkimuksella saadun informaation avulla voidaan tulevaisuudessa turvata turvallinen ja laadukas oppimisympäristö.
Tutkimuksella on todettu, että pienillä panostuksilla opetukseen on mahdollista saada hyviä aikaansaavia tekoja aikaiseksi. Oppilaat antoivat opetukseen liittyviä hyviä ideoita, jotka soveltaen tukevat henkilökunnan antamia ajatuksia opetuksesta.
Tutkimuksella on ollut päämääränä selvittää mahdolliset vaaranpaikat ja niiden mahdollinen ennaltaehkäisy eri toimilla. Tarkoituksena on ollut kehittää työntekoa turvallisemmaksi niin, että mahdolliset vaaranpaikat on tuotava esille. Oppilaitokselle on kerätty aineistoa tutkimuksen avulla ja näin on mahdollista oppilaitoksen henkilökunnan hyödyntää sitä opetuksessaan. Opetukseen on mahdollista liittää tutkimuksen tuloksien aineiston mukaan niin, että tutkimuksella saadun informaation avulla voidaan tulevaisuudessa turvata turvallinen ja laadukas oppimisympäristö.
Tutkimuksella on todettu, että pienillä panostuksilla opetukseen on mahdollista saada hyviä aikaansaavia tekoja aikaiseksi. Oppilaat antoivat opetukseen liittyviä hyviä ideoita, jotka soveltaen tukevat henkilökunnan antamia ajatuksia opetuksesta.