Ketjuhotellin internetmarkkinoinnin päivittäminen : case Break Sokos Hotel Tahko
Koistinen, Saara (2016)
Koistinen, Saara
Savonia-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016121720905
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016121720905
Tiivistelmä
Toiminnallisen opinnäytetyöni tarkoituksena oli päivittää Break Sokos Hotel Tahkon internetmarkkinointia ja
sosiaalisen median käyttöä. Internetmarkkinointi ja sosiaalinen media ovat paljon esillä nykypäivänä ja yritykset pyrkivät hyödyntämään niitä parhaalla mahdollisella tavalla. Päivittäminen vaatii aktiivisuutta sekä innovatiivisuutta ja sen suunnitteleminen etukäteen helpottaa tehtävää.
Vaikka kyseessä on ketjuhotelli, on jokaisen toimipisteen itse huolehdittava monelta osin internetsivujen sekä
sosiaalisen median päivittämisestä sekä sisällöntuottamisesta. Sokos Hotels -ketjun toivomuksena on, että Break-brändi näkyisi yhä enemmän hotellien internetsivuilla.
Työn teoreettisessa viitekehyksessä käsittelen digitaalista markkinointia ja asiakaskokemusta, internetmarkkinoinnissa käytettäviä erilaisia kanavia, sisältöstrategiaa, palvelujen markkinointia sekä ketjuohjauksen vaikututusta hotellin markkinointiin. Teoriaosuuteen olen hakenut tietoa kirjallisuudesta sekä internetistä. Apuna minulla oli myös toimeksiantajalta saamani ketjuohjeistukset.
Toiminnallisessa osuudessa suunnittelin Break Sokos Hotel Tahkolle vuosikellon sosiaalisen median päivittämiseen sekä Youtube-videon, jonka voi lisätä hotellin internetsivuille. Olen osallistunut internetsivujen sisällön päivittämiseen esimerkiksi tekstien ja kuvien osalta. Sivujen päivittämiseen tutustuminen on ollut minulle hyödyllistä, koska työskentelen toimeksiantajallani ja ammattiosaamiseni on näin lisääntynyt.
sosiaalisen median käyttöä. Internetmarkkinointi ja sosiaalinen media ovat paljon esillä nykypäivänä ja yritykset pyrkivät hyödyntämään niitä parhaalla mahdollisella tavalla. Päivittäminen vaatii aktiivisuutta sekä innovatiivisuutta ja sen suunnitteleminen etukäteen helpottaa tehtävää.
Vaikka kyseessä on ketjuhotelli, on jokaisen toimipisteen itse huolehdittava monelta osin internetsivujen sekä
sosiaalisen median päivittämisestä sekä sisällöntuottamisesta. Sokos Hotels -ketjun toivomuksena on, että Break-brändi näkyisi yhä enemmän hotellien internetsivuilla.
Työn teoreettisessa viitekehyksessä käsittelen digitaalista markkinointia ja asiakaskokemusta, internetmarkkinoinnissa käytettäviä erilaisia kanavia, sisältöstrategiaa, palvelujen markkinointia sekä ketjuohjauksen vaikututusta hotellin markkinointiin. Teoriaosuuteen olen hakenut tietoa kirjallisuudesta sekä internetistä. Apuna minulla oli myös toimeksiantajalta saamani ketjuohjeistukset.
Toiminnallisessa osuudessa suunnittelin Break Sokos Hotel Tahkolle vuosikellon sosiaalisen median päivittämiseen sekä Youtube-videon, jonka voi lisätä hotellin internetsivuille. Olen osallistunut internetsivujen sisällön päivittämiseen esimerkiksi tekstien ja kuvien osalta. Sivujen päivittämiseen tutustuminen on ollut minulle hyödyllistä, koska työskentelen toimeksiantajallani ja ammattiosaamiseni on näin lisääntynyt.