Asiakastyytyväisyys kauppakeskukseen ja sen yrityksiin: Case Kokkolan Prisma
Särkelä, Maria (2016)
Särkelä, Maria
Centria-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016121420414
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016121420414
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä selvitettiin Kokkolan Prisma -/kauppakeskuksen asiakkaiden tyytyväisyyttä kauppakeskuksen yrityksiin. Asiakastyytyväisyyskyselylomakkeella haluttiin myös selvittää asiakkaiden kehitysehdotuksia ja samalla selvittää millainen asiakaskunta kauppakeskuksella on.
Kvantitatiivinen eli määrällinen tutkimusmenetelmä valittiin opinnäytetyön tutkimusmenetelmäksi. Asiakastyytyväisyyskyselylomake toteutettiin kesäkuun alussa 2016 paperisena versiona ja sähköisenä Webropol-versiona syksyllä 2016. Paperiseen ja sähköiseen lomakkeeseen saatiin yhteensä 125 henkilön vastaukset. Saadut kvantitatiiviset tulokset käytiin läpi Microsoft Excelillä ja avointen kysymysten vastaukset Microsoft Wordilla.
Vähän yli puolet asiakkaista oli vastannut aukioloaikojen olevan erinomaiset ja myös hinnoitteluun oltiin suhteellisen tyytyväisiä. Suurin osa vastanneista eli 40 vastaajista vastasi saaneensa Keskusapteekista parhainta palvelua Prisma -/kauppakeskuksen liikkeistä.
Kvantitatiivinen eli määrällinen tutkimusmenetelmä valittiin opinnäytetyön tutkimusmenetelmäksi. Asiakastyytyväisyyskyselylomake toteutettiin kesäkuun alussa 2016 paperisena versiona ja sähköisenä Webropol-versiona syksyllä 2016. Paperiseen ja sähköiseen lomakkeeseen saatiin yhteensä 125 henkilön vastaukset. Saadut kvantitatiiviset tulokset käytiin läpi Microsoft Excelillä ja avointen kysymysten vastaukset Microsoft Wordilla.
Vähän yli puolet asiakkaista oli vastannut aukioloaikojen olevan erinomaiset ja myös hinnoitteluun oltiin suhteellisen tyytyväisiä. Suurin osa vastanneista eli 40 vastaajista vastasi saaneensa Keskusapteekista parhainta palvelua Prisma -/kauppakeskuksen liikkeistä.