Graafinen suunnittelu peliprojektissa : Henkilöhahmon konseptointi
Miheichev, Juri (2016)
Miheichev, Juri
Centria-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016121320133
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016121320133
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda videopeliin hahmosuunnitelma, johon sisältyy dokumentit hypoteettisestä pelistä, käsikirjoitukset hahmosta ja pelimaailmasta sekä kuvitus hahmosta. Työn eri vaiheissa perustelin erinäisiä päätöksiä, joita tein suunnittelun aikana.
Työn aikana selvitin pelikehityksen käytäntöjä, jotta lukija saa yleiskäsityksen peliohjelmiston kehittämisestä. Sovelsin näitä käytäntöjä kirjoittaessani teoreettisen pelin suunnitteludokumentteja.
Käytäntö koostui dokumenttien pohjalta piirrettävään hahmokonseptiin. Työ sisälsi eri luonnosvaiheista, joista iteroitiin tarvittaessa useita versioita, kunnes konsepti täytti suunnittelun vaatimukset.
Työn aikana selvitin pelikehityksen käytäntöjä, jotta lukija saa yleiskäsityksen peliohjelmiston kehittämisestä. Sovelsin näitä käytäntöjä kirjoittaessani teoreettisen pelin suunnitteludokumentteja.
Käytäntö koostui dokumenttien pohjalta piirrettävään hahmokonseptiin. Työ sisälsi eri luonnosvaiheista, joista iteroitiin tarvittaessa useita versioita, kunnes konsepti täytti suunnittelun vaatimukset.