Markkinointivideon suunnittelu ja toteutus kasvuyritykselle
Jääskeläinen, Petra (2016)
Jääskeläinen, Petra
Laurea-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016120919736
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016120919736
Tiivistelmä
Opinnäytetyöprojektin tavoitteena oli suunnitella ja toteuttaa markkinointivideo kasvuyritykselle Linked by Music Oy.
Projektin tavoitteena oli tuottaa markkinointivideo, jota voidaan käyttää osana yrityksen digitaalista markkinointistrategiaa. Markkinointivideon tarkoituksena on rakentaa yrityksen brändiä vahvemmaksi sekä kasvattaa tietoisuutta yrityksen palveluista.
Opinnäytetyön tutkimusote on konstruktiivinen, sillä sen pyrkimyksenä on luoda uusi digitaalinen tuote yrityksen käyttöön soveltavin metodein. Tutkimuksen tiedonhankintamenetelmänä käytettiin työelämäedustajan haastattelua ja tietoperusta koostettiin pääosin markkinointia sekä visuaalista viestintää käsittelevästä kirjallisuudesta. Markkinointivideon suunnittelu- ja tuotantoprosessi eteni vaiheittain; tuotteen määrittely, teoriapohjan kerääminen, suunnittelu, toteutus ja toteutuksen raportointi, lopputuloksen arviointi sekä tietoperustaan liittyvien yhteyksien analysointi.
Opinnäytetyöprojektin tavoite saavutettiin ja toimeksiantajayrityksen palaute markkinointivideosta oli positiivinen. Valmistuneella tuotteella on mahdollista rakentaa yrityksen brändiä sekä viestiä yrityksen tarjoamista palveluista, joten projektille määritellyn tavoitteet täyttyivät.
Työn toteuttamisen aikana syntynyt kehittämisehdotus tulevaisuudessa tuotettavan markkinointimateriaalin laadun kehittämiseksi: yrityksen viestinnällisten tavoitteiden virallinen määrittäminen. Tähän kuuluvat erityisesti digitaalisen markkinointisuunnitelman sekä brändikirjan laatiminen.
Projektin tavoitteena oli tuottaa markkinointivideo, jota voidaan käyttää osana yrityksen digitaalista markkinointistrategiaa. Markkinointivideon tarkoituksena on rakentaa yrityksen brändiä vahvemmaksi sekä kasvattaa tietoisuutta yrityksen palveluista.
Opinnäytetyön tutkimusote on konstruktiivinen, sillä sen pyrkimyksenä on luoda uusi digitaalinen tuote yrityksen käyttöön soveltavin metodein. Tutkimuksen tiedonhankintamenetelmänä käytettiin työelämäedustajan haastattelua ja tietoperusta koostettiin pääosin markkinointia sekä visuaalista viestintää käsittelevästä kirjallisuudesta. Markkinointivideon suunnittelu- ja tuotantoprosessi eteni vaiheittain; tuotteen määrittely, teoriapohjan kerääminen, suunnittelu, toteutus ja toteutuksen raportointi, lopputuloksen arviointi sekä tietoperustaan liittyvien yhteyksien analysointi.
Opinnäytetyöprojektin tavoite saavutettiin ja toimeksiantajayrityksen palaute markkinointivideosta oli positiivinen. Valmistuneella tuotteella on mahdollista rakentaa yrityksen brändiä sekä viestiä yrityksen tarjoamista palveluista, joten projektille määritellyn tavoitteet täyttyivät.
Työn toteuttamisen aikana syntynyt kehittämisehdotus tulevaisuudessa tuotettavan markkinointimateriaalin laadun kehittämiseksi: yrityksen viestinnällisten tavoitteiden virallinen määrittäminen. Tähän kuuluvat erityisesti digitaalisen markkinointisuunnitelman sekä brändikirjan laatiminen.