Keitelejazz-festivaalin markkinoinnin kehittämissuunnitelma : Paikallisesta yhteistyöstä vahvempi verkosto
Vauhkonen, Katja (2016)
Vauhkonen, Katja
Humanistinen ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016120719422
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016120719422
Tiivistelmä
Keitelejazz on Äänekoskella Keski-Suomessa vuodesta 1984 toiminut kesäfestivaali. Tämän opinnäytetyön tavoitteena on kehittää Keitelejazz- festivaalin markkinointia siten, että festivaalin olisi mahdollista saada enemmän sitoutunutta yleisöä. Tätä kautta on myös mahdollista saavuttaa vakaampi taloudellinen asema festivaalien kiristyvässä kilpailutilanteessa. Tätä opinnäytetyötä voi käyttää oppaana monitahoisen festivaalityön sisältöihin, markkinoinnin näkökulmasta tarkastellen. Menetelminä opinnäytetyössä on käytetty kokeilemalla kehittämistä, yleisötutkimusta ja benchmarkkausta. Opinnäytetyön tilaaja on Äänekoski Jazz ry, jonka toiminnanjohtaja on Päivi Kaasinen.
Opinnäytetyön johtopäätöksenä Keitelejazz- festivaali hyötyisi uudistamisesta. Tärkeimpiä kohteita ovat uusien yhteistyöverkostojen luominen yrityksiin sekä muihin festivaaleihin. Yleisön toiveiden huomiointi ja paikallisen osaamisen hyödyntäminen lisäisivät Keitelejazzin vetovoimaa.
Opinnäytetyön johtopäätöksenä Keitelejazz- festivaali hyötyisi uudistamisesta. Tärkeimpiä kohteita ovat uusien yhteistyöverkostojen luominen yrityksiin sekä muihin festivaaleihin. Yleisön toiveiden huomiointi ja paikallisen osaamisen hyödyntäminen lisäisivät Keitelejazzin vetovoimaa.