Asiakastyytyväisyystutkimus K-market Pomeranssille
Korpunen, Hanna (2016)
Korpunen, Hanna
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112317059
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112317059
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää K-market Pomeranssin asiakastyytyväisyyttä ja asiakkaiden toiveita kohdistuen tulevaan. Tarkoituksena oli saada selville, kuinka tyytyväisiä K- marketin asiakkaat ovat kaupan henkilökuntaan, palveluun, tuotteisiin sekä myymälään.
Tutkimusmenetelmänä käytin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Käytin tutkimuksessa kyselylomaketta, jonka kysymykset olivat suurimmaksi osaksi strukturoituja. Asiakastyytyväisyystutkimus oli osoitettu kaikille satunnaisesti K-market Pomeranssissa tutkimuksen aikana asioiville asiakkaille.
Toteutin asiakastyytyväisyyskyselyn kesällä 2015 seitsemän päivän aikana K-market Pomeranssin sisäänkäynnin yhteydessä eri kellon aikoja hyödyntäen. Jaoin kyselyä asiakkaiden täytettäväksi yhteensä 100 kappaletta joista loppujen lopuksi sain 63 kappaletta täytettynä takaisin. Kaikkien kyselyyn vastanneiden kesken arvoimme yhdessä kauppiaan kanssa tuotekorin joka oli koottu erilaisista K-market Pomeranssin tuotteista.
Teoriaosassa tarkastelin syvemmin asiakastyytyväisyyttä, asiakaspalvelua, asiakkuutta ja kilpailukeinoja. Käytin teoriaosaan koulusta saatua tietoa, alan kirjallisuutta sekä jonkun verran myös internet- lähteitä. Tutkimuksen lopussa käsittelin, analysoin ja kokosin kaikki palautetut kyselylomakkeet vastauksineen yhteen. Olin tutkimuksen tekijänä tyytyväinen tuloksiin sillä tutkimuksen myötä saatiin merkittävää tietoa asiakastyytyväisyyden tilasta, sekä siitä, kuinka kauppaa pystytään kehittämään tulevaisuudessa.
Tutkimusmenetelmänä käytin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Käytin tutkimuksessa kyselylomaketta, jonka kysymykset olivat suurimmaksi osaksi strukturoituja. Asiakastyytyväisyystutkimus oli osoitettu kaikille satunnaisesti K-market Pomeranssissa tutkimuksen aikana asioiville asiakkaille.
Toteutin asiakastyytyväisyyskyselyn kesällä 2015 seitsemän päivän aikana K-market Pomeranssin sisäänkäynnin yhteydessä eri kellon aikoja hyödyntäen. Jaoin kyselyä asiakkaiden täytettäväksi yhteensä 100 kappaletta joista loppujen lopuksi sain 63 kappaletta täytettynä takaisin. Kaikkien kyselyyn vastanneiden kesken arvoimme yhdessä kauppiaan kanssa tuotekorin joka oli koottu erilaisista K-market Pomeranssin tuotteista.
Teoriaosassa tarkastelin syvemmin asiakastyytyväisyyttä, asiakaspalvelua, asiakkuutta ja kilpailukeinoja. Käytin teoriaosaan koulusta saatua tietoa, alan kirjallisuutta sekä jonkun verran myös internet- lähteitä. Tutkimuksen lopussa käsittelin, analysoin ja kokosin kaikki palautetut kyselylomakkeet vastauksineen yhteen. Olin tutkimuksen tekijänä tyytyväinen tuloksiin sillä tutkimuksen myötä saatiin merkittävää tietoa asiakastyytyväisyyden tilasta, sekä siitä, kuinka kauppaa pystytään kehittämään tulevaisuudessa.