Mobile Game Soft Launch and Production Planning
Teittinen, Tatu (2016)
Teittinen, Tatu
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112216769
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112216769
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana toimii työnantajani, Critical Force Oy, joka on kajaanilainen mobiilipelien kehittäjä. Yritys keskittyy toimintapeleihin mobiilialustoilla ja kehittää tällä hetkellä Critical Opsia, ensimmäisen personnan ammuntapeliä iOS:lle, Androidille sekä Facebook Arcadelle.
Valitsin mobiilipelin soft launchin sekä tuotannon ohjaamisen soft launchia kohti, koska näin tarpeen soft launchien tutkimustiedolle, avustavien metriikoiden etsimiselle sekä tiedolle siitä, miten luodaan malli pelituotannolle kohti soft launchia.
Opinnäytetyö jakautuu mobiilipelien metriikoiden käsittelemiseen, soft launchien tutkimiseen, pelituotannon perusteisiin sekä tuotantosuunnitelman tekemiseen. Opinnäytetyön tavoitteena on määritellä tärkeimmät metriikat soft launchia varten, tutkia mobiilipelien soft launchien kehitystä viime vuosien aikana, sekä tuottaa yritykselle alustavaa tuotantosuunnitelmaa joka helpottaa mobiilipelin viemistä konseptista soft launchiin onnistuneesti.
Valitsin mobiilipelin soft launchin sekä tuotannon ohjaamisen soft launchia kohti, koska näin tarpeen soft launchien tutkimustiedolle, avustavien metriikoiden etsimiselle sekä tiedolle siitä, miten luodaan malli pelituotannolle kohti soft launchia.
Opinnäytetyö jakautuu mobiilipelien metriikoiden käsittelemiseen, soft launchien tutkimiseen, pelituotannon perusteisiin sekä tuotantosuunnitelman tekemiseen. Opinnäytetyön tavoitteena on määritellä tärkeimmät metriikat soft launchia varten, tutkia mobiilipelien soft launchien kehitystä viime vuosien aikana, sekä tuottaa yritykselle alustavaa tuotantosuunnitelmaa joka helpottaa mobiilipelin viemistä konseptista soft launchiin onnistuneesti.