Työhyvinvoinnin kehityshanke Yritys X:lle
Martikka, Joonas (2016)
Martikka, Joonas
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016111015996
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016111015996
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää työhyvinvoinnin kehittämisen mahdollisuuksia työntekijöille toteutettavalla työhyvinvointikyselyllä ja edistää Yritys X:n työhyvinvointia kyselyn tulosten avulla.
Opinnäytetyö oli kehittämishanke, joka toteutettiin toimeksiantona Yritys X:lle. Opinnäytetyössä perehdyttiin työhyvinvointiin liittyviin aineistoihin ja kirjallisuuteen sekä tutkittiin Yritys X:lle tehtyä työhyvinvointikyselyä.
Työhyvinvointikysely lähetettiin yli 150:lle Yritys X:n työntekijälle, joista lähes 50 % vastasi siihen. Kyselyssä saatujen tulosten analysoinnissa käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusmenetelmää.
Yritys X:lle tehdyn työhyvinvointikyselyn perusteella selvisi, että työhyvinvointi on hyvällä tasolla, mutta myös kehittämisen osa-alueita löytyi. Kartoituksessa ilmeni, että viestintään ja työvaatteiden laatuun tarvitaan kehitystä. Lisäksi työntekijät toivoivat saavansa enemmän palautetta työstään.
Kehitystoimenpiteinä viestintää tehostettiin erilaisilla toimenpiteillä. Työvaatteet uudistettiin uuden raikkaamman brändi-ilmeen mukaiseksi unohtamatta laatua sekä käyttäjäystävällisyyttä. Lisäksi palautteen antamiseen panostettiin ja esimiehille järjestettiin koulutuksia palautteen antamisesta.
Opinnäytetyö oli kehittämishanke, joka toteutettiin toimeksiantona Yritys X:lle. Opinnäytetyössä perehdyttiin työhyvinvointiin liittyviin aineistoihin ja kirjallisuuteen sekä tutkittiin Yritys X:lle tehtyä työhyvinvointikyselyä.
Työhyvinvointikysely lähetettiin yli 150:lle Yritys X:n työntekijälle, joista lähes 50 % vastasi siihen. Kyselyssä saatujen tulosten analysoinnissa käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusmenetelmää.
Yritys X:lle tehdyn työhyvinvointikyselyn perusteella selvisi, että työhyvinvointi on hyvällä tasolla, mutta myös kehittämisen osa-alueita löytyi. Kartoituksessa ilmeni, että viestintään ja työvaatteiden laatuun tarvitaan kehitystä. Lisäksi työntekijät toivoivat saavansa enemmän palautetta työstään.
Kehitystoimenpiteinä viestintää tehostettiin erilaisilla toimenpiteillä. Työvaatteet uudistettiin uuden raikkaamman brändi-ilmeen mukaiseksi unohtamatta laatua sekä käyttäjäystävällisyyttä. Lisäksi palautteen antamiseen panostettiin ja esimiehille järjestettiin koulutuksia palautteen antamisesta.