Palvelun laadun kehittäminen Cafe Linkosuo Koskikeskuksessa
Murashova, Olga (2016)
Murashova, Olga
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016110815888
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016110815888
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä selvitettiin Cafe Linkosuo Koskikeskuksen asiakastyytyväisyyttä ja kehitettiin palvelun laatua. Kyselyn avulla tutkittiin asiakkaiden mielipiteitä kahvilan asiakaspalvelun ja tuotteiden laadusta sekä palveluympäristöstä.
Tietoperustana käytettiin tutkimustietoa ja kirjallisuuttaasiakastyytyväisyydestä, palvelun laadusta, niiden kehittämisestä ja merkityksestä. Empiirinen osa koostuu asiakastyytyväisyystutkimuksesta. Tutkimuksen menetelmäksi valittiin kvantitatiivinen tutkimus, joka toteutettiin kyselynä asiakkaille.
Opinnäytetyössä havaittiin, että asiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä Cafe Linkosuo Koskikeskuksen asiakaspalveluun, palvelutuotteeseen japalveluympäristöön. Enemmistö vastanneista piti Cafe Linkosuo Koskikeskuksen palvelua ystävällisenä, nopeana ja asiantuntevana. Asiakkaat ovat huomanneet kehitystarpeita, kuten tuotevalikoiman monipuolistaminen, erikoisruokavaliotuotteiden valikoiman laajeneminen ja kahvin laadun parantaminen.
Tutkimuksen tulosten perusteella kahvilassa on onnistuttu tuottamaan laadukkaita palvelukokemuksia. Jatkossa pyritään ylläpitämään palvelun laatua hyvänä ja korjaamaan ilmenneitä epäkohtia.
Tietoperustana käytettiin tutkimustietoa ja kirjallisuuttaasiakastyytyväisyydestä, palvelun laadusta, niiden kehittämisestä ja merkityksestä. Empiirinen osa koostuu asiakastyytyväisyystutkimuksesta. Tutkimuksen menetelmäksi valittiin kvantitatiivinen tutkimus, joka toteutettiin kyselynä asiakkaille.
Opinnäytetyössä havaittiin, että asiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä Cafe Linkosuo Koskikeskuksen asiakaspalveluun, palvelutuotteeseen japalveluympäristöön. Enemmistö vastanneista piti Cafe Linkosuo Koskikeskuksen palvelua ystävällisenä, nopeana ja asiantuntevana. Asiakkaat ovat huomanneet kehitystarpeita, kuten tuotevalikoiman monipuolistaminen, erikoisruokavaliotuotteiden valikoiman laajeneminen ja kahvin laadun parantaminen.
Tutkimuksen tulosten perusteella kahvilassa on onnistuttu tuottamaan laadukkaita palvelukokemuksia. Jatkossa pyritään ylläpitämään palvelun laatua hyvänä ja korjaamaan ilmenneitä epäkohtia.