Eva Ryynänen 100 vuotta - Juhlavuoden tapahtumia
Turunen, Veera (2016)
Turunen, Veera
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2016
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016102515411
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016102515411
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli osallistua kuvanveistäjä Eva Ryynänen 100 vuotta-juhlavuoden tapahtumiin sekä havainnoida juhlavuoden tapahtumia Lieksassa. Taiteilijan koti, Paateri, oli erityisen keskeinen kohde työssäni. Työn toiminnallisessa osiossa käyn läpi havaintojani juhlapäivien kulusta. Toimeksiantajana toimi lieksalainen Vuonislahden Taiteilijatalo ry. Tavoitteena oli selvittää, onko tiedotus tapahtumista saavuttanut yleisöä riittävästi.
Tietoperustaksi valitsin kulttuuri - ja tapahtumamatkailun. Yhdeksi tarkastelukohdaksi nousivat tarinat ja niiden merkitys Paaterille. Opinnäytetyössä selvitetään myös Paaterin verkkomarkkinoinnin tilannetta.
Juhlavuoden tapahtumapäivinä keräsin materiaalia haastattelemalla vierailijoita, valokuvaamalla sekä havainnoimisen keinoin. Haastatteluissa selvisi, että tieto tapahtumista ei ollut tavoittanut kaikkia kävijöitä. Myös parannusehdotuksia annettiin haastatteluissa. Esille tulivat ihmisten tarinat ja muistot Eva Ryynäsestä, ja niitä jaettiin tapahtumapäivinä useasti.
Paaterin tulisi panostaa e-markkinoinnin päivittämiseen, sekä ottaa huomioon tarinat ja niiden merkitys, jolloin niitä voitaisiin käyttää hyväksi Paaterin markkinoinnin suunnittelussa.
Tietoperustaksi valitsin kulttuuri - ja tapahtumamatkailun. Yhdeksi tarkastelukohdaksi nousivat tarinat ja niiden merkitys Paaterille. Opinnäytetyössä selvitetään myös Paaterin verkkomarkkinoinnin tilannetta.
Juhlavuoden tapahtumapäivinä keräsin materiaalia haastattelemalla vierailijoita, valokuvaamalla sekä havainnoimisen keinoin. Haastatteluissa selvisi, että tieto tapahtumista ei ollut tavoittanut kaikkia kävijöitä. Myös parannusehdotuksia annettiin haastatteluissa. Esille tulivat ihmisten tarinat ja muistot Eva Ryynäsestä, ja niitä jaettiin tapahtumapäivinä useasti.
Paaterin tulisi panostaa e-markkinoinnin päivittämiseen, sekä ottaa huomioon tarinat ja niiden merkitys, jolloin niitä voitaisiin käyttää hyväksi Paaterin markkinoinnin suunnittelussa.