Kohti onnistunutta Smart Cities in Smart Regions -konferenssia asiakkaiden näkökulmasta
Rasimus, Viivi (2016)
Rasimus, Viivi
Lahden ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016101315135
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016101315135
Tiivistelmä
Ensimmäinen kansainvälinen Smart Cities in Smart Regions 2016 -konferenssi järjestettiin Lahdessa 10.–12. toukokuuta. Tarkoituksena oli koota yhteen tieteen ja käytännön toimijat innovoimaan uusia ideoita ja jakamaan kokemuksia konferenssin kolmen pääteeman aiheista.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Smart Cites in Smart Regions 2016 -konferenssin onnistumista osallistujien näkökulmasta. Teoriakehityksen tueksi toteutettiin määrällinen tutkimus konferenssiin osallistuneille. Työn tarkoituksena oli selvittää konferenssin onnistuneisuutta kävijöiden näkökulmasta ja tarttua niihin epäkohtiin, joita kyselyssä nousi. Kehitysideoiden pohjalta on tarkoitus taata konferenssille hyvä pohja luoda jatkumoa seuraaville vuosille, joissa asiakastarpeet ovat keskiössä.
Tuloksissa saatiin selville vuoden 2016 konferenssin olleen osallistujien mielestä onnistunut kokonaisuus. Vieraat olivat yleistäen tyytyväisiä konferenssin tarjoamaan antiin. Kehitysehdotuksista nousi esille teeman selkeä rajaaminen laadukkaan ohjelmakokonaisuuden saavuttamiseksi. Myös osa käytännön järjestelyistä sai osakseen moitteita, jotka vaikuttivat negatiivisesti onnistuneisuuteen.
Suunnitteluvaiheen eri osa-alueilla ja organisaatioryhmien sitoutumisella on ratkaiseva rooli siihen, miten asiakas kokee konferenssin onnistuneisuuden.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Smart Cites in Smart Regions 2016 -konferenssin onnistumista osallistujien näkökulmasta. Teoriakehityksen tueksi toteutettiin määrällinen tutkimus konferenssiin osallistuneille. Työn tarkoituksena oli selvittää konferenssin onnistuneisuutta kävijöiden näkökulmasta ja tarttua niihin epäkohtiin, joita kyselyssä nousi. Kehitysideoiden pohjalta on tarkoitus taata konferenssille hyvä pohja luoda jatkumoa seuraaville vuosille, joissa asiakastarpeet ovat keskiössä.
Tuloksissa saatiin selville vuoden 2016 konferenssin olleen osallistujien mielestä onnistunut kokonaisuus. Vieraat olivat yleistäen tyytyväisiä konferenssin tarjoamaan antiin. Kehitysehdotuksista nousi esille teeman selkeä rajaaminen laadukkaan ohjelmakokonaisuuden saavuttamiseksi. Myös osa käytännön järjestelyistä sai osakseen moitteita, jotka vaikuttivat negatiivisesti onnistuneisuuteen.
Suunnitteluvaiheen eri osa-alueilla ja organisaatioryhmien sitoutumisella on ratkaiseva rooli siihen, miten asiakas kokee konferenssin onnistuneisuuden.