Digitaalinen markkinointiviestintäsuunnitelma: case: Lahden Isännöitsijätoimisto Oy
Lehtoranta, Taru (2016)
Lehtoranta, Taru
Lahden ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016100914960
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016100914960
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on tehdä suunnitelma digimarkkinointiin Lahden Isännöitsijätoimisto Oy:lle. Suunnitelmalla parannetaan yrityksen internetnäkyvyyttä.
Opinnäytetyö jakautuu kahteen osaan, teoriaan ja empiriaan. Luonteeltaan opinnäytetyö on toiminnallinen. Teoriaosuudessa hyödynnetään elektronisia ja painettuja lähteitä. Teoriaosuuden ensimmäisessä luvussa käsitellään digitaalista markkinointiviestintää, internetin kehitystä ja digitaalisen markkinointiviestinnän eri kanavia. Toisessa osuudessa käydään läpi markkinointiviestintäsuunnitelman vaiheet.
Empiirisessä osuudessa laaditaan markkinointiviestintäsuunnitelma Lahden Isännöitsijätoimisto Oy:lle. Yrityksellä oli käytössään vain juuri päivitetyt verkkosivut, mutta ei yhtään sosiaalisen median kanavaa. Opinnäytetyöprosessin aikana perustettiin Facebook-sivut yrityksen aputoiminimelle LIT-Vuokrahuoneistot.
Opinnäytetyö jakautuu kahteen osaan, teoriaan ja empiriaan. Luonteeltaan opinnäytetyö on toiminnallinen. Teoriaosuudessa hyödynnetään elektronisia ja painettuja lähteitä. Teoriaosuuden ensimmäisessä luvussa käsitellään digitaalista markkinointiviestintää, internetin kehitystä ja digitaalisen markkinointiviestinnän eri kanavia. Toisessa osuudessa käydään läpi markkinointiviestintäsuunnitelman vaiheet.
Empiirisessä osuudessa laaditaan markkinointiviestintäsuunnitelma Lahden Isännöitsijätoimisto Oy:lle. Yrityksellä oli käytössään vain juuri päivitetyt verkkosivut, mutta ei yhtään sosiaalisen median kanavaa. Opinnäytetyöprosessin aikana perustettiin Facebook-sivut yrityksen aputoiminimelle LIT-Vuokrahuoneistot.