E-COMMERCE PAYMENT METHODS – FROM TRADITIONAL TO ONLINE STORE
Heiskanen, Pilvi (2016)
Heiskanen, Pilvi
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016100514858
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016100514858
Tiivistelmä
Toimiva verkkokauppa tekee ostamisesta helppoa asiakkaille ja tilausten käsittelystä vaivatonta yritykselle. Sähköinen maksuliike ja sen mahdollistaminen ovat tärkeä osa toimivaa verkkokauppaa.
Tällä opinnäytetyöllä on kaksi tavoitetta: (1) opiskella käytetyimpiä sähköisiä maksutapoja ja niiden käyttöä, sekä (2) tutkia kannattaako Company X:n muuttaa rahaliikennettään niin, että tulevaisuudessa kaikki myynti tapahtuisi verkkokaupan kautta.
Opinnäytetyön tutkimus koostui pankin asiantuntijoiden sekä yrityksen edustajien haastatteluista, kyselystä yrityksen asiakkaille, sekä kirjallisuudesta ja aikaisemmista tutkimustuloksista.
Tulosten mukaan suurin osa yrityksen asiakkaista olisi valmis tilaamaan tuotteita verkkokaupan kautta. Asiantuntijat tukevat verkkomaksamista, sillä heidän mukaansa modernit ja sähköiset maksutavat ovat perinteisiä maksutapoja turvallisempia. Siitäkin huolimatta yrityksen kannattaa harkita laskuttavansa osaa asiakkaista vanhaan malliin, sillä 25% asiakkaista ei halua ostaa tuotteita verkossa.
Tällä opinnäytetyöllä on kaksi tavoitetta: (1) opiskella käytetyimpiä sähköisiä maksutapoja ja niiden käyttöä, sekä (2) tutkia kannattaako Company X:n muuttaa rahaliikennettään niin, että tulevaisuudessa kaikki myynti tapahtuisi verkkokaupan kautta.
Opinnäytetyön tutkimus koostui pankin asiantuntijoiden sekä yrityksen edustajien haastatteluista, kyselystä yrityksen asiakkaille, sekä kirjallisuudesta ja aikaisemmista tutkimustuloksista.
Tulosten mukaan suurin osa yrityksen asiakkaista olisi valmis tilaamaan tuotteita verkkokaupan kautta. Asiantuntijat tukevat verkkomaksamista, sillä heidän mukaansa modernit ja sähköiset maksutavat ovat perinteisiä maksutapoja turvallisempia. Siitäkin huolimatta yrityksen kannattaa harkita laskuttavansa osaa asiakkaista vanhaan malliin, sillä 25% asiakkaista ei halua ostaa tuotteita verkossa.