MYYNNIN EDISTÄMINEN TAPAHTUMAN AVULLA : Case: Miesten päivät Ylivieskan X-Globessa
Pirinen, Laura (2016)
Pirinen, Laura
Centria-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016100314775
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016100314775
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana oli Ylivieskassa ja Raahessa toimiva vaatealan yritys X-Globe. Yritys on toiminut vuodesta 1999 lähtien. X-Globen tuotevalikoimaan kuuluvat naisten ja miesten vapaa-ajan vaatteet, juhlavaatteet sekä asusteet. Opinnäytetyö tehtiin Ylivieskan myymälään.
Opinnäytetyön kehittämistehtävänä oli suunnitella ja toteuttaa miesasiakkaille suunnattu viikonlopputapahtuma Ylivieskan X-Globelle. Osatehtävinä oli tapahtuman suunnittelu ja markkinointi, tapahtuman toteutus ja tapahtuman onnistumisen analysointi.
Opinnäytetyön tietoperustassa käsiteltiin markkinointia ja tarkemmin sen eri tehtäviä, toimintamuotoja sekä kilpailukeinoja. Omana lukunaan tietoperustassa käsiteltiin ostokäyttäytymistä ja tapahtuman järjestämistä.
Tapahtuman järjestämisen tietoperustassa käsiteltiin tapahtumamarkkinointia, tapahtuman tavoitteellisuutta sekä vahvuuksia. Tietoperustan lopussa käytiin läpi tapahtumaprojektin erilaisia vaiheita kuten tapahtuman suunnittelua, toteutusta ja päättämistä.
Ylivieskan X-Globessa järjestettiin Miesten päivät –niminen viikonlopputapahtuma. Empiirisessä osiossa käytiin läpi tapahtuman suunnittelua, markkinointia ja toteutusta. Lopuksi käsiteltiin vielä tapahtuman tuloksia ja analysoitiin tapahtuman onnistumista.
Tapahtuma herätti kiinnostusta ja asiakkaita kävi paljon. Sen lisäksi, että tapahtuma onnistui myynnillisesti, se onnistui myös luomaan positiivista yrityskuvaa ja näkyvyyttä toimeksiantajayritykselle.
Opinnäytetyön kehittämistehtävänä oli suunnitella ja toteuttaa miesasiakkaille suunnattu viikonlopputapahtuma Ylivieskan X-Globelle. Osatehtävinä oli tapahtuman suunnittelu ja markkinointi, tapahtuman toteutus ja tapahtuman onnistumisen analysointi.
Opinnäytetyön tietoperustassa käsiteltiin markkinointia ja tarkemmin sen eri tehtäviä, toimintamuotoja sekä kilpailukeinoja. Omana lukunaan tietoperustassa käsiteltiin ostokäyttäytymistä ja tapahtuman järjestämistä.
Tapahtuman järjestämisen tietoperustassa käsiteltiin tapahtumamarkkinointia, tapahtuman tavoitteellisuutta sekä vahvuuksia. Tietoperustan lopussa käytiin läpi tapahtumaprojektin erilaisia vaiheita kuten tapahtuman suunnittelua, toteutusta ja päättämistä.
Ylivieskan X-Globessa järjestettiin Miesten päivät –niminen viikonlopputapahtuma. Empiirisessä osiossa käytiin läpi tapahtuman suunnittelua, markkinointia ja toteutusta. Lopuksi käsiteltiin vielä tapahtuman tuloksia ja analysoitiin tapahtuman onnistumista.
Tapahtuma herätti kiinnostusta ja asiakkaita kävi paljon. Sen lisäksi, että tapahtuma onnistui myynnillisesti, se onnistui myös luomaan positiivista yrityskuvaa ja näkyvyyttä toimeksiantajayritykselle.