Asiakastyytyväisyystutkimus, Gym 99 Oy
Kukkonen, Sara (2016)
Kukkonen, Sara
Savonia-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016092914673
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016092914673
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö toteutettiin kuopiolaiselle kuntosalille Gym 99 Oy:lle ja sen aiheena on asiakastyytyväisyys. Yritys tarjoaa laadukkaita kuntosalipalveluita kaiken ikäisille kuntoilijoille. Gym 99 Oy tarjoaa kuntosalipalveluiden lisäksi myös muita oheispalveluita, kuten trainer-palvelut, urheiluhierontaa, solariumin, infrapunasaunan sekä kehonkoostumusmittauksen.
Opinnäytetyön tavoitteena oli kuntosalin asiakastyytyväisyyden tutkiminen. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää Gym 99 Oy:n nykyisten asiakkaiden tyytyväisyyttä yrityksen toiminnasta, palveluista, viihtyvyydestä ja henkilökunnasta. Tutkimuksen tulosten perusteella toimeksiantajalle on kerrottu myös kehittämiskohteita.
Tutkimuksen tekemiseen käytettiin kvantitatiivista tutkimusta. Kvantitatiivinen tutkimus toteutettiin sähköisenä sekä paperisena kyselynä. Kyselylomake sisälsi sekä monivalintakysymyksiä että avoimia kysymyksiä.
Tutkimustulosten perusteella voidaan todeta, että Gym 99 Oy:n asiakkaat ovat tyytyväisiä kuntosalin palveluun ja sen laatuun. Vastauksista kävi ilmi, että erityisesti kuntosalin positiivinen ilmapiiri ja laitevalikoima ovat Gym 99 Oy:n vahvuuksia.
Suurimmat kehittämiskohteet olivat pukuhuoneiden viihtyvyys, suihkutilat, ilmastointi ja kuntosalin siisteys. Lisäksi muutama asiakas on kokenut rikki menneiden laitteiden korjauksen hitaaksi ja myös asiakaspalvelu on herättänyt epätyytyväisyyttä muutamassa tapauksessa.
Opinnäytetyön tavoitteena oli kuntosalin asiakastyytyväisyyden tutkiminen. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää Gym 99 Oy:n nykyisten asiakkaiden tyytyväisyyttä yrityksen toiminnasta, palveluista, viihtyvyydestä ja henkilökunnasta. Tutkimuksen tulosten perusteella toimeksiantajalle on kerrottu myös kehittämiskohteita.
Tutkimuksen tekemiseen käytettiin kvantitatiivista tutkimusta. Kvantitatiivinen tutkimus toteutettiin sähköisenä sekä paperisena kyselynä. Kyselylomake sisälsi sekä monivalintakysymyksiä että avoimia kysymyksiä.
Tutkimustulosten perusteella voidaan todeta, että Gym 99 Oy:n asiakkaat ovat tyytyväisiä kuntosalin palveluun ja sen laatuun. Vastauksista kävi ilmi, että erityisesti kuntosalin positiivinen ilmapiiri ja laitevalikoima ovat Gym 99 Oy:n vahvuuksia.
Suurimmat kehittämiskohteet olivat pukuhuoneiden viihtyvyys, suihkutilat, ilmastointi ja kuntosalin siisteys. Lisäksi muutama asiakas on kokenut rikki menneiden laitteiden korjauksen hitaaksi ja myös asiakaspalvelu on herättänyt epätyytyväisyyttä muutamassa tapauksessa.