Google Universal Analytics uudelleenmarkkinointi
Lassinniemi, Markku (2016)
Lassinniemi, Markku
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016082613835
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016082613835
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja on ntec niminen verkkokauppaliiketoimintaa harjoitta-va yritys. Yrityksen 5 verkkokauppa tarjoavat tuotteita kuluttaja-asiakkaille. Verkkokauppo-jen yleistyessä myös kilpailu alalla on kasvanut, jonka seurauksena yritys haluaa saada selville enemmän tietoa yrityksen verkkokaupoissa vierailevista asiakkaista. Erityisesti mie-lenkiinnon kohteena on verkkosivuilla vieraillut asiakas, joka on lisännyt ostoskoriin tuot-teen, mutta ei sitä ole syystä tai toisesta ostanut. Tämän lisäksi yrityksen tavoitteena on laajentua tuottamaan Adwords-kampanjoita, Google Universal Analytics integraatioita ja Facebook-markkinointia.
Opinnäytetyö on luonteeltaan toiminnallinen projektityö joka sisältää muutaman osuuden: Teoriaosuuden, jossa käsitellään Google Universal Analyticsin aktivointia ja tehostetun verkkokaupan aktivointia, sekä Adwords-ohjelman avulla toteutettavien kampanjoiden luo-mista. Tämän lisäksi opinnäytetyö sisältää asiakasyrityksen esittelyn sekä pohdinnan työn tuloksista ja oman oppimisen arvioinnin.
Opinnäytetyö ei käsittele Facebook-markkinointia eikä myöskään Adwords-kampanjoiden tuloksia. Myöskään Google Universal Analyticsin integraatiota ei käsitellä tarkemmin.
Opinnäytetyö on luonteeltaan toiminnallinen projektityö joka sisältää muutaman osuuden: Teoriaosuuden, jossa käsitellään Google Universal Analyticsin aktivointia ja tehostetun verkkokaupan aktivointia, sekä Adwords-ohjelman avulla toteutettavien kampanjoiden luo-mista. Tämän lisäksi opinnäytetyö sisältää asiakasyrityksen esittelyn sekä pohdinnan työn tuloksista ja oman oppimisen arvioinnin.
Opinnäytetyö ei käsittele Facebook-markkinointia eikä myöskään Adwords-kampanjoiden tuloksia. Myöskään Google Universal Analyticsin integraatiota ei käsitellä tarkemmin.