RAVINTOLAMAAILMA YLIVIESKAN ASIAKASMÄÄRÄN LISÄÄMINEN KAMPANJOIDEN AVULLA
Hietajärvi , Jonna (2016)
Hietajärvi , Jonna
Centria-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016061312809
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016061312809
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni toimeksiantajana oli Ravintolamaailma Ylivieska, joka on Ylivieskan Prisman yhteydessä toimiva kolmen ravintolan yhdistelmä. Ravintolamaailma toimii KPO:n alaisuudessa ja ostaa Hesburger-toimintansa franchising-menetelmällä ketjulta. Tarjontaan kuuluu buffet-ravintola, pikaruokaravintola sekä kahvila.
Opinnäytetyön tavoitteena oli miettiä keinoja asiakasmäärän ja täten myynnin lisäämiseen kampanjoiden avulla. Opinnäytetyöni oli suunnitelma, jonka pohjalta toimeksiantaja voisi halutessaan toimia tai hyödyntää sen osia sekä syventää tietämystään ja osaamistaan teoreettisesti. Tavoitteena oli miettiä keinoja aktivoida erilaisia asiakasryhmiä ja sitouttaa heitä asiakkaiksi, jotta tämä lisäisi myyntiä sekä helpottaisi myös työn organisointia.
Opinnäytetyössäni teoreettinen viitekehys muodostui markkinoinnista sekä markkinointiviestinnästä. Työssäni avattiin markkinoinnin toimintamuotoja, kilpailukeinoja sekä markkinointiviestinnän muotoja. Teoriaosuuden jälkeen työssäni on empiirinen osio, joka sisältää kampanjoiden suunnittelun.
Työssäni suunnittelin markkinointikampanjoita kolmelle eri kohderyhmälle. Kohderyhmiä olivat urheiluseurat, lähialueen yritykset sekä opiskelijat. Näiden lisäksi ideoin kolme erilaista markkinointikampanjaa, joilla erottua joukosta.
Opinnäytetyön tavoitteena oli miettiä keinoja asiakasmäärän ja täten myynnin lisäämiseen kampanjoiden avulla. Opinnäytetyöni oli suunnitelma, jonka pohjalta toimeksiantaja voisi halutessaan toimia tai hyödyntää sen osia sekä syventää tietämystään ja osaamistaan teoreettisesti. Tavoitteena oli miettiä keinoja aktivoida erilaisia asiakasryhmiä ja sitouttaa heitä asiakkaiksi, jotta tämä lisäisi myyntiä sekä helpottaisi myös työn organisointia.
Opinnäytetyössäni teoreettinen viitekehys muodostui markkinoinnista sekä markkinointiviestinnästä. Työssäni avattiin markkinoinnin toimintamuotoja, kilpailukeinoja sekä markkinointiviestinnän muotoja. Teoriaosuuden jälkeen työssäni on empiirinen osio, joka sisältää kampanjoiden suunnittelun.
Työssäni suunnittelin markkinointikampanjoita kolmelle eri kohderyhmälle. Kohderyhmiä olivat urheiluseurat, lähialueen yritykset sekä opiskelijat. Näiden lisäksi ideoin kolme erilaista markkinointikampanjaa, joilla erottua joukosta.