Uusien verkkosivujen luonti Suomen Eläintuhkaus Oy:lle
Kataja, Juuso (2016)
Lataukset:
Kataja, Juuso
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016053111138
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016053111138
Tiivistelmä
Verkkosivustot ovat olleet jo pitkään pakollinen foorumi yrityksille, josta asiakas saa tietoa yrityksestä ja sen tarjoamista palveluista ja tuotteista. Koska verkkosivustoja on lähes joka yrityksellä, on tärkeää, että verkkosivujen avulla saada potentiaalinen asiakas vakuutettua miksi kyseinen yritys tarjoaa parhaan ratkaisun hänen ongelmiin. Näin ei enää riitä, että verkkosivuilta löytyy vain yrityksen tarjoamat palvelut ja tuotteet, vaan sen pitää tuoda esiin yrityksen vaalimat arvot ja luoda luottamus asiakkaan ja yrityksen välille
Suomen Eläintuhkaus Oy on vuodesta 1988 toiminut pieneläintentuhkauksiin erikoistunut yritys. Yrityksen verkkosivut ovat vuodelta 2013 eikä niitä ole muokattu sen jälkeen kuin ajankohtaisasioissa. Näin ollen yritys haluaa uusia verkkosivustonsa vuoden 2016 aikana.
Tämän opinnäytetyön tavoite oli luoda visuaaliselta ilmeeltään paremmat verkkosivustot Suomen Eläintuhkaus Oy:lle. Visuaalisen ilmeen tulisi tuoda paremmin esille yrityksen arvoja, kuten kunnioitusta eläimiä kohtaan, luottamusta, suomalaisuutta ja ympäristöystävällisyyttä. Lisäksi Verkkosivusto toteutettiin Kotisivukone-palvelulla
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käydään läpi ensin läpi markkinointiviestintää ja verkkosivuja osana sitä. Sen jälkeen käydään läpi visuaalisen ilmeen luonti ja sen luovia tekijöitä. Lisäksi otetaan huomioon tekstisisällön luominen. Teoria osuuden jälkeen käydään läpi yrityksen nykytila ja verkkosivustojen luonnin prosessi. Tämän jälkeen käydään läpi toimeksiantajan ohjeistus verkkosivustojen tekoon ja itse valmiit verkkosivustot, joista on liitetty opinnäytetyöhön kuvakaappauksia liitteiden muodossa.
Verkkosivustojen toteutus onnistui hyvin, vaikka kotisivukonepalvelulla ei kaikkea pystynyt tekemäänkään. Suomen Eläintuhkaus Oy sai omia arvojaan edustavammat sivut, joilla asiakas saa paremman kuvan yrityksen tarjoamista lisäarvoista kuin vanhoilla sivuilla. Verkkosivustoja tehdessä huomattiin, että itse verkkosivustot eivät voi vähentää asiakaspalveluun menevää aikaa, vaan se täytyy tehdä esimerkiksi liittämällä sähköinen ajanvarausjärjestelmä niihin.
Suomen Eläintuhkaus Oy on vuodesta 1988 toiminut pieneläintentuhkauksiin erikoistunut yritys. Yrityksen verkkosivut ovat vuodelta 2013 eikä niitä ole muokattu sen jälkeen kuin ajankohtaisasioissa. Näin ollen yritys haluaa uusia verkkosivustonsa vuoden 2016 aikana.
Tämän opinnäytetyön tavoite oli luoda visuaaliselta ilmeeltään paremmat verkkosivustot Suomen Eläintuhkaus Oy:lle. Visuaalisen ilmeen tulisi tuoda paremmin esille yrityksen arvoja, kuten kunnioitusta eläimiä kohtaan, luottamusta, suomalaisuutta ja ympäristöystävällisyyttä. Lisäksi Verkkosivusto toteutettiin Kotisivukone-palvelulla
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käydään läpi ensin läpi markkinointiviestintää ja verkkosivuja osana sitä. Sen jälkeen käydään läpi visuaalisen ilmeen luonti ja sen luovia tekijöitä. Lisäksi otetaan huomioon tekstisisällön luominen. Teoria osuuden jälkeen käydään läpi yrityksen nykytila ja verkkosivustojen luonnin prosessi. Tämän jälkeen käydään läpi toimeksiantajan ohjeistus verkkosivustojen tekoon ja itse valmiit verkkosivustot, joista on liitetty opinnäytetyöhön kuvakaappauksia liitteiden muodossa.
Verkkosivustojen toteutus onnistui hyvin, vaikka kotisivukonepalvelulla ei kaikkea pystynyt tekemäänkään. Suomen Eläintuhkaus Oy sai omia arvojaan edustavammat sivut, joilla asiakas saa paremman kuvan yrityksen tarjoamista lisäarvoista kuin vanhoilla sivuilla. Verkkosivustoja tehdessä huomattiin, että itse verkkosivustot eivät voi vähentää asiakaspalveluun menevää aikaa, vaan se täytyy tehdä esimerkiksi liittämällä sähköinen ajanvarausjärjestelmä niihin.