Musiikkitapahtuman järjestäminen : K-Reivit
Onnela, Johannes (2016)
Onnela, Johannes
Turun ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016053110974
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016053110974
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää mitä elementtejä tapahtuman järjestämisessä tulee ottaa huomioon. Tavoitteena oli pystyä raportin avulla kehittämään Loimaalla vuodesta 2011 järjestettyä K-Reivit-tapahtumakonseptia sekä tarjota muille tapahtumanjärjestäjille selkeitä ohjeita niiden omaa tilaisuutta ja sen suunnittelua varten.
Työn teoriaosuudessa käsiteltiin musiikkitapahtuman järjestämisen perusteita suunnittelusta jälkimarkkinointiin. Käytännön osassa esiteltiin K-Reivit-tapahtuma ja pyrittiin etsimään tapahtuman kehityskohteita tietoperustaa hyödyntäen, eli selvitettiin mitä tapahtumassa tulevaisuudessa tulisi ottaa huomioon tai tehdä toisin.
Tutkimuksessa käytettiin lähteinä tapahtuman järjestämisen prosessista ja projektien rakenteesta kertovia kirjoja ja internetlähteitä. Lähteinä käytettiin myös internetartikkeleita sekä tapahtuman järjestämistä koskevaa lainsäädäntöä.
Opinnäytetyön tuloksista voitiin tehdä johtopäätös, että K-Reivit -tapahtumaa on järjestetty suurimmaksi osaksi aina onnistuneesti, mutta on paljon kohteita jotka voivat vielä parantaa koko tapahtumakonseptin laatua. Esimerkiksi aktiivisuutta sosiaalisessa mediassa tapahtumien välillä tulisi lisätä sekä myös suunnitella muiden markkinointiviestinnän keinojen käyttämistä tehokkaammin erikseen laadittavan tehtävälistan avulla.
Työn teoriaosuudessa käsiteltiin musiikkitapahtuman järjestämisen perusteita suunnittelusta jälkimarkkinointiin. Käytännön osassa esiteltiin K-Reivit-tapahtuma ja pyrittiin etsimään tapahtuman kehityskohteita tietoperustaa hyödyntäen, eli selvitettiin mitä tapahtumassa tulevaisuudessa tulisi ottaa huomioon tai tehdä toisin.
Tutkimuksessa käytettiin lähteinä tapahtuman järjestämisen prosessista ja projektien rakenteesta kertovia kirjoja ja internetlähteitä. Lähteinä käytettiin myös internetartikkeleita sekä tapahtuman järjestämistä koskevaa lainsäädäntöä.
Opinnäytetyön tuloksista voitiin tehdä johtopäätös, että K-Reivit -tapahtumaa on järjestetty suurimmaksi osaksi aina onnistuneesti, mutta on paljon kohteita jotka voivat vielä parantaa koko tapahtumakonseptin laatua. Esimerkiksi aktiivisuutta sosiaalisessa mediassa tapahtumien välillä tulisi lisätä sekä myös suunnitella muiden markkinointiviestinnän keinojen käyttämistä tehokkaammin erikseen laadittavan tehtävälistan avulla.