Digitaalinen markkinointi ja sosiaalinen media
Sippu, Samuli (2016)
Sippu, Samuli
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016053010819
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016053010819
Tiivistelmä
Insinöörityön tarkoituksena oli luoda digitaalisen markkinoinnin kanavat yritykselle, tutkia digitaalisen markkinoinnin keskeisiä kanavia, markkinoinnin keinoja ja asiakkuuksien seurantaa eri markkinointikanavissa. Tutkittiin myös inbound- ja outbound-markkinoinnin eroja sekä niiden konvergenssia omnichannel-markkinointia. Digitaalisen markkinoinnin tärkeitä kanavia ovat sosiaaliset mediat, uutiskirjeet, blogit ja hakukoneoptimointi.
Tutkimuksen jälkeen tehtiin pienelle paikallisyritykselle helposti käytettävät ja tehokkaat digitaalisen median markkinointikanavat, joissa yritys voi tavoitella uusia asiakkaita ja sitouttaa jo olemassaolevia kanta-asiakkaita inbound-markkinoinnin keinoin. Yritykselle tehtiin ensimmäinen videomainos, ensimmäiset sosiaalisen median kanavat, uutiskirje ja blogi.
Insinöörityön lopputuloksena syntyi markkinointistrategia asiakkuuksia kehittävälle yritykselle, joka pyrkii kasvamaan sekä asiakashallinnan että asiakaskokemuksen kautta järjestelmällisesti digitaalisten palautteiden ja asiakkaiden kulutuskäyttäytymisen ehdoilla.
Tutkimuksen jälkeen tehtiin pienelle paikallisyritykselle helposti käytettävät ja tehokkaat digitaalisen median markkinointikanavat, joissa yritys voi tavoitella uusia asiakkaita ja sitouttaa jo olemassaolevia kanta-asiakkaita inbound-markkinoinnin keinoin. Yritykselle tehtiin ensimmäinen videomainos, ensimmäiset sosiaalisen median kanavat, uutiskirje ja blogi.
Insinöörityön lopputuloksena syntyi markkinointistrategia asiakkuuksia kehittävälle yritykselle, joka pyrkii kasvamaan sekä asiakashallinnan että asiakaskokemuksen kautta järjestelmällisesti digitaalisten palautteiden ja asiakkaiden kulutuskäyttäytymisen ehdoilla.