PROMOOTIOTAPAHTUMAN SUUNNITTELU JA TOTEUTUS, CASE LÄHITAPIOLA LÄNNEN
Taiminen, Emilia (2016)
Taiminen, Emilia
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016052710480
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016052710480
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on promootiotapahtuman suunnittelu ja toteutus sekä sen arviointi. Työ toteutetaan toiminnallisena opinnäytetyönä ja sen toimeksiantaja on LähiTapiola Lännen. Opinnäytetyön käytännön osuuden tavoitteena on hankkia uusia asiakaskontakteja, sekä lisätä LähiTapiolan näkyvyyttä ja tunnettavuutta.
Teoriaosion tarkoitus on käydä jokainen promootiotapahtuman vaihe tarkasti läpi ja luoda mahdollisimman hyvä suunnitelma onnistuneen tapahtuman järjestämiseen, ja kerätä vinkkejä mitä kannattaa ottaa huomioon eri tapahtuman järjestämisen vaiheissa. Opinnäytetyön teoriaosion tekemiseen on käytetty tapahtuman järjestämisestä kertovaa kirjallisuutta ja internetlähteitä.
Teoriaosion pohjalta suunniteltiin yhden päivän kestävä promootiotapahtuma. Tapahtuma pidettiin 20. marraskuuta Rauman Prisman tiloissa kello 13-19 välisenä aikana. Monelta osin tapahtuma onnistui toivotusti. Asiakkaita tavoitetiin hieman oletettua vähemmän, sillä samana ajankohtana järjestettiin Pikimust Perjanda -alennusmyyntitapahtumia Rauman alueella. Nämä alennusmyynnit todennäköisesti houkuttelivat asiakkaita muualle. Tästä huolimatta promootiotapahtumassa sovittiin monia tapaamisia LähiTapiolan edustajan kanssa ja näin luotiin uusia asiakaskontakteja.
Teoriaosion tarkoitus on käydä jokainen promootiotapahtuman vaihe tarkasti läpi ja luoda mahdollisimman hyvä suunnitelma onnistuneen tapahtuman järjestämiseen, ja kerätä vinkkejä mitä kannattaa ottaa huomioon eri tapahtuman järjestämisen vaiheissa. Opinnäytetyön teoriaosion tekemiseen on käytetty tapahtuman järjestämisestä kertovaa kirjallisuutta ja internetlähteitä.
Teoriaosion pohjalta suunniteltiin yhden päivän kestävä promootiotapahtuma. Tapahtuma pidettiin 20. marraskuuta Rauman Prisman tiloissa kello 13-19 välisenä aikana. Monelta osin tapahtuma onnistui toivotusti. Asiakkaita tavoitetiin hieman oletettua vähemmän, sillä samana ajankohtana järjestettiin Pikimust Perjanda -alennusmyyntitapahtumia Rauman alueella. Nämä alennusmyynnit todennäköisesti houkuttelivat asiakkaita muualle. Tästä huolimatta promootiotapahtumassa sovittiin monia tapaamisia LähiTapiolan edustajan kanssa ja näin luotiin uusia asiakaskontakteja.