Marketing an Independently Published Album - Case Eneyetee's Debut Album Tyhjätasku
Rasi, Eemeli (2016)
Rasi, Eemeli
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2016
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016052710264
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016052710264
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kerätä Tyhjätasku-albumin markkinointi-informaatio yhteen paikkaan ja analysoida sitä. Tämä informaatio tulee toimimaan ohjeena tulevalle markkinoinnille ja tulevien albumien julkaisuille. Varsinaisen markkinoinnin osalta tämä opinnäytetyö esittelee tavallisen markkinoinnin perusteet, sekä sissimarkkinoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin perusteet. Markkinoin-tiosio sisältää markkinoinnin ”7 P:tä”, joita käytetään palveluiden markkinoinnissa. Musiikki nähdään palveluna, joten laajennettu markkinointimix valittiin parhaiten kuvaamaan prosessia. Opinnäytetyö sisältää Tyhjätaskun markkinointisuunnitelman, sekä sen toteutuksen.
Opinnäytetyön teoreettinen osuus koostuu Tyhjätaskun eri markkinointiosuuksista. Siihen sisältyy myös itse artistin (eneyetee) ja Tyhjätasku-albumin taustainformaatio ja SWOT –analyysi artistista ja hänen musiikistaan. Opinnäytetyö käy läpi itse albu-min julkaisun.
Opinnäytetyön teoreettinen osuus koostuu Tyhjätaskun eri markkinointiosuuksista. Siihen sisältyy myös itse artistin (eneyetee) ja Tyhjätasku-albumin taustainformaatio ja SWOT –analyysi artistista ja hänen musiikistaan. Opinnäytetyö käy läpi itse albu-min julkaisun.