Palvelun kehittäminen tuotteistamalla : Case: Japo
Puura, Janne (2016)
Puura, Janne
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605259833
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605259833
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää Japon uudelle palvelulle konsepti. Opinnäytetyön ensimmäisenä tavoitteena oli perehtyä tuotteistamiseen ja konseptointiin lähdekirjallisuuden avulla. Toisena tavoitteena oli tehdä kilpailija-analyysi konseptin kehittämisen tueksi. Kolmantena tavoitteena oli suunnitella ja toteuttaa konseptointityöpaja, jonka avulla kehitetään kuvaus konseptista palvelun jatkokehitystä varten.
Opinnäytetyön teoriaosuus käsittelee tuotteistamista ja konseptointia. Teoriaosassa käsitellään, mikä on tuotteistettu palvelu, mitä tuotteistaminen tarkoittaa ja mitä ovat tuotteistamisen hyödyt ja haasteet. Lisäksi käsitellään tuotteistamisprosessin vaiheita.
Opinnäytetyö edistää yrityksen tuotekehitystä ja antaa tietoa päätöksenteolle uuden palvelun kehityksessä. Opinnäytetyö antaa ensimmäisiä askelia uudelle palvelulle ja tietoa vallitsevasta kilpailutilanteesta. Työ edistää uusien liiketoimintamahdollisuuksien syntymistä ja parantaa yrityksen kilpailukykyä.
Opinnäytetyön teoriaosuus käsittelee tuotteistamista ja konseptointia. Teoriaosassa käsitellään, mikä on tuotteistettu palvelu, mitä tuotteistaminen tarkoittaa ja mitä ovat tuotteistamisen hyödyt ja haasteet. Lisäksi käsitellään tuotteistamisprosessin vaiheita.
Opinnäytetyö edistää yrityksen tuotekehitystä ja antaa tietoa päätöksenteolle uuden palvelun kehityksessä. Opinnäytetyö antaa ensimmäisiä askelia uudelle palvelulle ja tietoa vallitsevasta kilpailutilanteesta. Työ edistää uusien liiketoimintamahdollisuuksien syntymistä ja parantaa yrityksen kilpailukykyä.