Tarinamarkkinointi vapaaehtoistyön markkinointivideoissa : Case: MLL Järvi-Suomen piiri
Tuhkasaari, Tiia (2016)
Tuhkasaari, Tiia
Tampereen ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605259733
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605259733
Tiivistelmä
Työ koostuu sekä kirjallisesta osuudesta että taiteellisesta osuudesta: kolmesta vapaaehtoistyön markkinointivideosta Mannerheimin Lastensuojeluliiton Järvi-Suomen piirille. Videoiden käsikirjoituksissa on hyödynnetty tarinamarkkinoinnin teoriaa ja siten videot toimivat esimerkkinä vapaaehtoistyön markkinoinnista tarinoiden avulla.
Vapaaehtoistyön markkinointivideot on tehty Mannerheimin Lastensuojeluliiton Järvi-Suomen piirille heidän erilaisista vapaaehtoistyömahdollisuuksistaan. Videoiden päämäärä on esitellä piirin sekä paikallisyhdistysten erilaisia vapaaehtoistyömahdollisuuksia ja tavoittaa potentiaalisia vapaaehtoisia. Piiri julkaisee videot omissa kanavissaan alkukesästä 2016.
Kirjallisessa osuudessa perehdytään tarinamarkkinointiin ja sen käyttöön vapaaehtoistyön markkinointivideoissa. Pohdinnan pohjana on käytetty markkinointiviestinnän ja tarinamarkkinoinnin perusteoksia, joita peilataan viime aikojen ilmiöihin muun muassa sosiaalisessa mediassa.
Opinnäytteen tarkoitus on tuoda esille tarinoiden hyödyntämisen edut vapaaehtoistyön markkinointivideoissa.
Vapaaehtoistyön markkinointivideot on tehty Mannerheimin Lastensuojeluliiton Järvi-Suomen piirille heidän erilaisista vapaaehtoistyömahdollisuuksistaan. Videoiden päämäärä on esitellä piirin sekä paikallisyhdistysten erilaisia vapaaehtoistyömahdollisuuksia ja tavoittaa potentiaalisia vapaaehtoisia. Piiri julkaisee videot omissa kanavissaan alkukesästä 2016.
Kirjallisessa osuudessa perehdytään tarinamarkkinointiin ja sen käyttöön vapaaehtoistyön markkinointivideoissa. Pohdinnan pohjana on käytetty markkinointiviestinnän ja tarinamarkkinoinnin perusteoksia, joita peilataan viime aikojen ilmiöihin muun muassa sosiaalisessa mediassa.
Opinnäytteen tarkoitus on tuoda esille tarinoiden hyödyntämisen edut vapaaehtoistyön markkinointivideoissa.