Business plan for a wholesaler: a case study of DENIOS Finland
Honkanen, Daniel; Makkonen, Antti (2016)
Honkanen, Daniel
Makkonen, Antti
Laurea-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605239366
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605239366
Tiivistelmä
Liiketoimintasuunnitelma on olennainen työkalu yrityksen perustamisvaiheessa jonka avulla voi-daan arvioida ja ymmärtää liiketoiminnalle olennaiset asiat. Tämä opinnäytetyö esittelee DENIOS Finland:in liiketoimintasuunnitelman sekä esittää suunnittelman taustalla olevan teorian avainkoh-dat.
Opinnäytetyön tavoitteena on luoda DENIOS Finland:ille liiketoimintasuunnitelma jonka avulla Suomen liiketoiminta voidaan käynnistää. DENIOKSEN toimialana on vaarallisten aineiden varas-tointiin, ympäristön suojeluun ja työturvallisuustuotteiden maahantuonti. Yrityksen päätavoite on myydä tuotteita yrityksille jotka käsittelevät öljyjä, kemikaaleja tai muita vaarallisia aineita.
Opinnäytetyön pohjana on käytetty case study -tyyppistä kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Läh-teinä on käytetty alan kirjallisuutta, internet lähteitä sekä kirjoittajien henkilökohtaista osaamista. Opinnäytetyö keskittyy pääasiassa myyntiin ja markkinointiin sillä DENIOS Finland tulee olemaan myyntikonttori.
Tämä liiketoimintasuunnitelma antaa arvokasta tietoa DENIOKSELLE kuinka asemoida tarjontansa markkinoille sekä kuinka parhaiten penetroida kyseiset markkinat. Suunnitelman pohjalta voidaan todeta että DENIOS tulee olemaan kilpailukykyinen uusi toimija jolla on erinomaiset edellytykset menestyä ja saavuttaa merkittävä osa Suomen markkinaosuudesta.
Opinnäytetyön tavoitteena on luoda DENIOS Finland:ille liiketoimintasuunnitelma jonka avulla Suomen liiketoiminta voidaan käynnistää. DENIOKSEN toimialana on vaarallisten aineiden varas-tointiin, ympäristön suojeluun ja työturvallisuustuotteiden maahantuonti. Yrityksen päätavoite on myydä tuotteita yrityksille jotka käsittelevät öljyjä, kemikaaleja tai muita vaarallisia aineita.
Opinnäytetyön pohjana on käytetty case study -tyyppistä kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Läh-teinä on käytetty alan kirjallisuutta, internet lähteitä sekä kirjoittajien henkilökohtaista osaamista. Opinnäytetyö keskittyy pääasiassa myyntiin ja markkinointiin sillä DENIOS Finland tulee olemaan myyntikonttori.
Tämä liiketoimintasuunnitelma antaa arvokasta tietoa DENIOKSELLE kuinka asemoida tarjontansa markkinoille sekä kuinka parhaiten penetroida kyseiset markkinat. Suunnitelman pohjalta voidaan todeta että DENIOS tulee olemaan kilpailukykyinen uusi toimija jolla on erinomaiset edellytykset menestyä ja saavuttaa merkittävä osa Suomen markkinaosuudesta.