Innovatiivinen myyntityö ja uusasiakashankinta tilitoimistossa
Partti, Patrick (2016)
Partti, Patrick
Laurea-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605127343
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605127343
Tiivistelmä
ACC Orlando on kolmen toimipisteen ja 11 työntekijän auktorisoitu tilitoimisto, joka tuottaa asiakkailleen laadukkaita palveluita asiakkaidensa ehdoilla. Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää ACC Orlandon uusasiakashankinnan prosesseja tehokkaammiksi ja entistä organi-soidummiksi.
Työ sisälsi kaksi osuutta: Tutkimuksellisen sekä toiminnallisen. Ensimmäisessä osuudessa haluttiin kerätä tietoa potentiaalisten ja olemassa olevien asiakasyritysten mieltymyksistä tilitoimistopalveluita kohtaan kartoittaen samalla heidän näkemystään tilitoimistojen hinta-tasosta sekä syistä, jotka saisivat heidät vaihtamaan tilitoimistoa. Toisessa osuudessa luotiin uusi uusasiakashankinnan keino, jota verrattiin käytännössä vanhaan. Arvioitavana oli metodin kustannustehokkuus, myynnillinen tehokkuus sekä subjektiivinen helppous.
Vasten hypoteesia potentiaaliset asiakkaat eivät nähneet hintaa ratkaisevana tekijänä tilitoimiston valinnassa. Sen sijaan luottamus, nykyaikaisuus ja konsultoiva asenne nähtiin erittäin tärkeänä tyytyväisyydenluojina.
Tutkimus todisti, että ratkaisumyynnissä voidaan edelleen luottaa perinteisiin metodeihin: Luottamuksen ja hyvän palvelun kautta saadaan tuloksia aikaan tehokkaasti.
Työ sisälsi kaksi osuutta: Tutkimuksellisen sekä toiminnallisen. Ensimmäisessä osuudessa haluttiin kerätä tietoa potentiaalisten ja olemassa olevien asiakasyritysten mieltymyksistä tilitoimistopalveluita kohtaan kartoittaen samalla heidän näkemystään tilitoimistojen hinta-tasosta sekä syistä, jotka saisivat heidät vaihtamaan tilitoimistoa. Toisessa osuudessa luotiin uusi uusasiakashankinnan keino, jota verrattiin käytännössä vanhaan. Arvioitavana oli metodin kustannustehokkuus, myynnillinen tehokkuus sekä subjektiivinen helppous.
Vasten hypoteesia potentiaaliset asiakkaat eivät nähneet hintaa ratkaisevana tekijänä tilitoimiston valinnassa. Sen sijaan luottamus, nykyaikaisuus ja konsultoiva asenne nähtiin erittäin tärkeänä tyytyväisyydenluojina.
Tutkimus todisti, että ratkaisumyynnissä voidaan edelleen luottaa perinteisiin metodeihin: Luottamuksen ja hyvän palvelun kautta saadaan tuloksia aikaan tehokkaasti.