Pitopalveluyrityksen messuosaston toteuttaminen häämessuilla
Hurmerinta, Laura (2016)
Hurmerinta, Laura
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605025867
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605025867
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä, joka toteutetaan produktina, on toimeksiantajana ollut KP Catering pitopalveluyritys, joka osallistui 16-17.1.2016 häämessuille, yhteistyökumppanin Kokouspaketit.com:in kehotuksesta.
Tavoitteena oli suunnitella messupisteen ulosanti sekä miettiä, kuinka myydä tuotteita ja miten messupiste tehdään myyväksi. Yrityksellä tavoitteena oli saada markkinointinäkyvyyttä juuri tälle asiakassegmentille, joka koostuu hääpareista sekä heidän seuralaisistaan.
Tietoperustassa käsitellään hääperinteiden sekä häätapojen historiaa maailmanlaajuisesti ja kerrotaan, kuinka tärkeimmät perinteet ovat saaneet alkunsa. Lisäksi kerrotaan suomalaisten häiden sekä pitopalvelun historiasta.
Tietoperustassa kerrotaan myös suomalaisista sekä muualla maailmassa järjestettävistä häämessuista.
Produkti-osa työssä koostuu messujen suunnittelun toteuttamisesta, messuille valmistautumisesta ja häämessupäivistä. Produktissa kerrotaan myös kustannukset messuille osallistumisesta sekä arvioidaan oletettu tuotto, joka messuilta yritys tulee saamaan. Osiossa on paljon kuvia messupäivistä.
Pohdinnassa ja lopputuloksessa todettiin, että messuille meno oli kannattavaa, koska suoria tarjouspyyntöjä tuli sähköpostiin jo ensimmäisenä päivänä lähes kymmenen. Yrityksen omistaja oli tyytyväinen saatuun tulokseen ja tulos oli parempi kuin edellisenä vuonna.
Yritys osallistuu myös tulevaisuudessa häämessuille sen kannattavuuden takia. Ensi vuoden tavoitteena on saada tuplattua tämän vuoden häämessujen tulos.
Tavoitteena oli suunnitella messupisteen ulosanti sekä miettiä, kuinka myydä tuotteita ja miten messupiste tehdään myyväksi. Yrityksellä tavoitteena oli saada markkinointinäkyvyyttä juuri tälle asiakassegmentille, joka koostuu hääpareista sekä heidän seuralaisistaan.
Tietoperustassa käsitellään hääperinteiden sekä häätapojen historiaa maailmanlaajuisesti ja kerrotaan, kuinka tärkeimmät perinteet ovat saaneet alkunsa. Lisäksi kerrotaan suomalaisten häiden sekä pitopalvelun historiasta.
Tietoperustassa kerrotaan myös suomalaisista sekä muualla maailmassa järjestettävistä häämessuista.
Produkti-osa työssä koostuu messujen suunnittelun toteuttamisesta, messuille valmistautumisesta ja häämessupäivistä. Produktissa kerrotaan myös kustannukset messuille osallistumisesta sekä arvioidaan oletettu tuotto, joka messuilta yritys tulee saamaan. Osiossa on paljon kuvia messupäivistä.
Pohdinnassa ja lopputuloksessa todettiin, että messuille meno oli kannattavaa, koska suoria tarjouspyyntöjä tuli sähköpostiin jo ensimmäisenä päivänä lähes kymmenen. Yrityksen omistaja oli tyytyväinen saatuun tulokseen ja tulos oli parempi kuin edellisenä vuonna.
Yritys osallistuu myös tulevaisuudessa häämessuille sen kannattavuuden takia. Ensi vuoden tavoitteena on saada tuplattua tämän vuoden häämessujen tulos.