Love Me Do -häätapahtuman kävijätutkimus
Nevala, Salla (2016)
Nevala, Salla
Humanistinen ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201604305679
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201604305679
Tiivistelmä
Tässä tutkimuksessa pyrittiin selvittämään Love Me Do -häätapahtuman kävijöiden mielipiteitä tapahtumasta ja profiloimaan tapahtuman tyypillinen kävijä. Tutkimuksen tarkoituksena oli tuottaa käytännön ideoita tapahtuman kehittämiseen sekä mahdollistaa eri kävijäryhmien parempi huomioiminen.
Opinnäytetyön tilaaja oli tapahtuman järjestäjä Love Me Do Oy. Tapahtumaa on järjestetty vuodesta 2014 ja se on järjestäjän arvioiden mukaan tällä hetkellä Suomen suurin häätapahtuma. Tapahtuma pyrkii olemaan vaihtoehto perinteisille häämessuille rennolla tunnelmalla ja monipuolisella tarjonnalla.
Tutkimusaineisto kerättiin kävijäkyselyllä, joka toteutettiin Love Me Do -tapahtumassa tammikuussa 2016 sekä sen jälkeen internetissä. Kysely tuotti ensisijaisesti tärkeitä ja käyttökelpoisia kehittämisehdotuksia suoraan tapahtuman kävijöiltä.
Kysely osoitti että suurin osa Love Me Do -tapahtuman kävijöistä oli häitään suunnittelevia, 21-30 -vuotiaita naisia, jotka tulivat tapahtumaan ystävän tai kumppanin kanssa. Tapahtuman kävijöiden mukaan kiinnostavinta antia olivat hääpuvut, juhlien koristelu ja arvonnat ja eniten negatiivista palautetta sai tapahtuman ahtaus. Tutkimuksen tulosten perusteella olen laatinut tilaajalle toimenpide- ehdotuksia tarjonnasta eri kohderyhmille ja tapahtuman käytännön kehittämisestä.
Opinnäytetyön tilaaja oli tapahtuman järjestäjä Love Me Do Oy. Tapahtumaa on järjestetty vuodesta 2014 ja se on järjestäjän arvioiden mukaan tällä hetkellä Suomen suurin häätapahtuma. Tapahtuma pyrkii olemaan vaihtoehto perinteisille häämessuille rennolla tunnelmalla ja monipuolisella tarjonnalla.
Tutkimusaineisto kerättiin kävijäkyselyllä, joka toteutettiin Love Me Do -tapahtumassa tammikuussa 2016 sekä sen jälkeen internetissä. Kysely tuotti ensisijaisesti tärkeitä ja käyttökelpoisia kehittämisehdotuksia suoraan tapahtuman kävijöiltä.
Kysely osoitti että suurin osa Love Me Do -tapahtuman kävijöistä oli häitään suunnittelevia, 21-30 -vuotiaita naisia, jotka tulivat tapahtumaan ystävän tai kumppanin kanssa. Tapahtuman kävijöiden mukaan kiinnostavinta antia olivat hääpuvut, juhlien koristelu ja arvonnat ja eniten negatiivista palautetta sai tapahtuman ahtaus. Tutkimuksen tulosten perusteella olen laatinut tilaajalle toimenpide- ehdotuksia tarjonnasta eri kohderyhmille ja tapahtuman käytännön kehittämisestä.