Päivittäistavarakaupan kosmetiikan markkinointi sosiaalisessa mediassa
Vuori, Anna (2016)
Vuori, Anna
Laurea-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201604265034
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201604265034
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää miten päivittäistavarakauppojen kosmetiikan markkinointia sosiaalisessa mediassa voitaisiin parantaa. Lisäksi opinnäytetyössä selvitettiin mitkä tekijät sosiaalisessa mediassa vaikuttavat kosmetiikan ostopäätökseen. Opinnäytetyön tutkimusongelmaa selvitettiin laadullisen tutkimuksen keinoin. Tutkimus suoritettiin teema-haastatteluna, jossa haastateltavilta tiedusteltiin heidän kosmetiikan ostotottumuksia ja sosiaalisen median vaikutusta niihin.
Työssä kuvataan päivittäistavarakaupan toimintaympäristöä, sekä päivittäistavarakaupan markkinointia. Lisäksi työssä kerrotaan sosiaalisesta mediasta sekä sen eri muodoista ja mark-kinoinnista sosiaalisessa mediassa. Tutkimuksesta saatiin selkeä tulos, jonka mukaan päivit-täistavarakauppojen tulisi panostaa enemmän kosmetiikan markkinointiin sosiaalisessa mediassa. Tutkimuksessa selvisi lisäksi, että päivittäistavarakauppojen kosmetiikan markkinointi saisi olla huomiota herättävämpää. Tulosten pohjalta laadittiin kehitysehdotukset yhteistyöyritykselle.
Työssä kuvataan päivittäistavarakaupan toimintaympäristöä, sekä päivittäistavarakaupan markkinointia. Lisäksi työssä kerrotaan sosiaalisesta mediasta sekä sen eri muodoista ja mark-kinoinnista sosiaalisessa mediassa. Tutkimuksesta saatiin selkeä tulos, jonka mukaan päivit-täistavarakauppojen tulisi panostaa enemmän kosmetiikan markkinointiin sosiaalisessa mediassa. Tutkimuksessa selvisi lisäksi, että päivittäistavarakauppojen kosmetiikan markkinointi saisi olla huomiota herättävämpää. Tulosten pohjalta laadittiin kehitysehdotukset yhteistyöyritykselle.