TaigaFysion markkinointiviestintäkeinot Facebookissa
Suopela, Trifon (2016)
Suopela, Trifon
Lapin ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201604194582
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201604194582
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli löytää TaigaFysiolle markkinointiviestintäkeinoja Facebookissa. Opinnäytetyön perustana oli tilaajan toiveet, joiden mukaan hän halusi liittää toimintaansa sosiaalisen median. Erityisvaatimuksina tilaajalla oli budjetti. Keinojen piti olla yksinkertaiset ja helpot toteuttaa sekä henkilöresurssit ja taloudelliset resurssit tulisi pitää mahdollisimman minimaalisena.
Opinnäytetyö on jaettu kahteen osaan, teoreettiseen sekä empiiriseen. Opinnäytetyö on fokusoitu pääpainoltaan Facebookissa tapahtuvaan markkinointiviestintään. Teoriaosuudessa sivutaan kevyesti markkinointiviestinnän sekä sosiaalisen median termistöä, jotka ovat oleellisesti osana Facebookissa tapahtuvaa markkinointiviestintää. Tilaajan kanssa tehdyn SWOT-analyysin, puhelimitse tehdyn lomakehaastattelun tulosten sekä vallitsevien viestintätekijöiden pohjalta on koottu TaigaFysiolle markkinointiviestintäkeinoja keväällä 2016.
Esille tuoduissa TaigaFysion markkinointiviestintäkeinoissa on erityisesti korostettu viestinnän jatkuvuutta ja yhtenäisyyttä. Oleellisena osana Facebookissa tapahtuvassa viestinnässä on tulosten seuranta ja analysointi valittujen mittareiden avulla sekä näkyvyyden hankkiminen. Työ on tehty TaigaFysiolle työkaluksi, jonka pohjalta viestintää yrityksen ja asiakkaan välillä voidaan kehittää tulevaisuudessa.
Opinnäytetyö on jaettu kahteen osaan, teoreettiseen sekä empiiriseen. Opinnäytetyö on fokusoitu pääpainoltaan Facebookissa tapahtuvaan markkinointiviestintään. Teoriaosuudessa sivutaan kevyesti markkinointiviestinnän sekä sosiaalisen median termistöä, jotka ovat oleellisesti osana Facebookissa tapahtuvaa markkinointiviestintää. Tilaajan kanssa tehdyn SWOT-analyysin, puhelimitse tehdyn lomakehaastattelun tulosten sekä vallitsevien viestintätekijöiden pohjalta on koottu TaigaFysiolle markkinointiviestintäkeinoja keväällä 2016.
Esille tuoduissa TaigaFysion markkinointiviestintäkeinoissa on erityisesti korostettu viestinnän jatkuvuutta ja yhtenäisyyttä. Oleellisena osana Facebookissa tapahtuvassa viestinnässä on tulosten seuranta ja analysointi valittujen mittareiden avulla sekä näkyvyyden hankkiminen. Työ on tehty TaigaFysiolle työkaluksi, jonka pohjalta viestintää yrityksen ja asiakkaan välillä voidaan kehittää tulevaisuudessa.