Digitaalisen markkinoinnin kehittäminen : Elite Varainhoito Oyj
Lahtinen, Veli-Matti (2016)
Lahtinen, Veli-Matti
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201603303689
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201603303689
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää Suomessa 13:sta paikkakunnalla toimivan sijoituspalveluyrityksen, Elite varainhoito Oyj:n markkinointia verkossa. Olen keskittynyt kehittämään yrityksen omien verkkosivujen sekä sosiaalisen median markkinointia samassa suhteessa. Tarkoituksena oli miettiä uusia kehittämisideoita verkkomarkkinoinnin ja tunnettavuuden tehostamiseksi.
Tein opinnäytetyöni kehittämistehtävänä, jossa olen keskustellut oman työnantajani kanssa työn pääteemoista ja sen perusteella tehnyt tavoitteiden mukaisia kehitysehdotuksia omiin havaintoihini sekä kirjallisuuteen perustuen. Kehitysehdotusta varten analysoin yrityksen markkinoinnin sekä markkinoiden ja kilpailijoiden nykytilaa. Sosiaalisesta mediasta kehkeytyi opinnäytetyön kantava kehitysehdotus, joka ilmenee hyvin mm. johtopäätöksistä. Luodakseni kokonaisvaltaista käsitystä yrityksen asemasta markkinoilla tein myös SWOT-analyysin.
Teetin Metropolian sisäisen kyselyn sosiaalisesta mediasta ja opiskelijoiden mielipiteistä koskien Eliten verkkosivuja ja sijoituspalveluja yleisesti lisäarvoa tavoitellen. Lopputuloksena on huomattavissa monia kehityskohteita verkkomarkkinoinnin saralla ja varsinkin sosiaalisen median hyödyntämisessä. Opinnäytetyöni ollessa jo loppusuoralla, Elite ennätti jo toteuttaakin monia ehdottamiani muutoksia johtuen kiireestä parantaa Eliten brändiä ja verkkonäkyvyyttä pörssiin listautumisen alla. Teimme kuitenkin päätöksen olla huomioimatta näitä uusia muutoksia opinnäytetyössä turhan sekavuuden välttämiseksi eli kaikki opinnäytetyön sisällöstä pohjautuu Eliten toimintaan ja verkkosivuihin ennen lokakuussa 2015 tulleita muutoksia.
Tein opinnäytetyöni kehittämistehtävänä, jossa olen keskustellut oman työnantajani kanssa työn pääteemoista ja sen perusteella tehnyt tavoitteiden mukaisia kehitysehdotuksia omiin havaintoihini sekä kirjallisuuteen perustuen. Kehitysehdotusta varten analysoin yrityksen markkinoinnin sekä markkinoiden ja kilpailijoiden nykytilaa. Sosiaalisesta mediasta kehkeytyi opinnäytetyön kantava kehitysehdotus, joka ilmenee hyvin mm. johtopäätöksistä. Luodakseni kokonaisvaltaista käsitystä yrityksen asemasta markkinoilla tein myös SWOT-analyysin.
Teetin Metropolian sisäisen kyselyn sosiaalisesta mediasta ja opiskelijoiden mielipiteistä koskien Eliten verkkosivuja ja sijoituspalveluja yleisesti lisäarvoa tavoitellen. Lopputuloksena on huomattavissa monia kehityskohteita verkkomarkkinoinnin saralla ja varsinkin sosiaalisen median hyödyntämisessä. Opinnäytetyöni ollessa jo loppusuoralla, Elite ennätti jo toteuttaakin monia ehdottamiani muutoksia johtuen kiireestä parantaa Eliten brändiä ja verkkonäkyvyyttä pörssiin listautumisen alla. Teimme kuitenkin päätöksen olla huomioimatta näitä uusia muutoksia opinnäytetyössä turhan sekavuuden välttämiseksi eli kaikki opinnäytetyön sisällöstä pohjautuu Eliten toimintaan ja verkkosivuihin ennen lokakuussa 2015 tulleita muutoksia.