Tapahtumajärjestämisen prosessi ja tapahtumamarkkinointi Case: Helsinki Fashion Week
Vuorinen, Pia (2016)
Vuorinen, Pia
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201603203380
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201603203380
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tehty lokakuun 2015 ja maaliskuun 2016 välillä. Se on kirjoitettu Haaga-Helia ammattikorkeakoulun ohjeiden mukaisesti ja toteutettu yhteistyössä Eneas Productionin kanssa, joka järjesti Suomen ensimmäisen Helsinki Fashion Weekin.
Opinnäytetyö käsittää tapahtumajärjestämisen prosessin, tapahtumamarkkinoinnin sekä kuvaelman Helsinki Fashion Weekin päätapahtumapäivän tapahtumista ja toteuttamisesta. Teoriaosuudessa tapahtumajärjestämisen prosessi keskittyy ennen tapahtumaa tapahtuviin toimenpiteisiin, erityisesti tapahtuman tarkoitukseen. Tapahtuman aikana ja sen jälkeen tehtävät toimenpiteet käydään lyhyemmin läpi. Tapahtumamarkkinointi, joka yhdistää markkinoinnin tehtävän yrityksen sanoman välittämiseksi asiakkaille sekä tapahtuman vuorovaikutteisuuden, käydään läpi teoriassa.
Työn tavoitteena on selventää tapahtumajärjestämisen prosessi sen lukijalle, sekä tutustuttaa sen kirjoittaja tapahtuma- ja muotialaan. Työn tuotoksena syntyy kirjallinen produktiosuus, eli kuvaelma Helsinki Fashion Weekin päätapahtumapäivän kulusta. Produktiosuuden johtopäätökset keräävät huomioita tapahtuman onnistumisista ja epäonnistumisista ja näin edesauttaa tulevien Helsinki Fashion Weekien toteutusta. Kirjoittaja on luonut kehitys- ja jatkoehdotukset kirjoitetun teorian, havainnoinin ja ennalta hankitun kokemuksen perusteella. Kehitys- ja jatkoehdotukset välitetään Helsinki Fashion Weekin järjestävälle Eneas Corporationille.
Opinnäytetyö käsittää tapahtumajärjestämisen prosessin, tapahtumamarkkinoinnin sekä kuvaelman Helsinki Fashion Weekin päätapahtumapäivän tapahtumista ja toteuttamisesta. Teoriaosuudessa tapahtumajärjestämisen prosessi keskittyy ennen tapahtumaa tapahtuviin toimenpiteisiin, erityisesti tapahtuman tarkoitukseen. Tapahtuman aikana ja sen jälkeen tehtävät toimenpiteet käydään lyhyemmin läpi. Tapahtumamarkkinointi, joka yhdistää markkinoinnin tehtävän yrityksen sanoman välittämiseksi asiakkaille sekä tapahtuman vuorovaikutteisuuden, käydään läpi teoriassa.
Työn tavoitteena on selventää tapahtumajärjestämisen prosessi sen lukijalle, sekä tutustuttaa sen kirjoittaja tapahtuma- ja muotialaan. Työn tuotoksena syntyy kirjallinen produktiosuus, eli kuvaelma Helsinki Fashion Weekin päätapahtumapäivän kulusta. Produktiosuuden johtopäätökset keräävät huomioita tapahtuman onnistumisista ja epäonnistumisista ja näin edesauttaa tulevien Helsinki Fashion Weekien toteutusta. Kirjoittaja on luonut kehitys- ja jatkoehdotukset kirjoitetun teorian, havainnoinin ja ennalta hankitun kokemuksen perusteella. Kehitys- ja jatkoehdotukset välitetään Helsinki Fashion Weekin järjestävälle Eneas Corporationille.