Autoverkkokaupan markkinoinnin suunnittelu
Heiskanen, Janne (2016)
Heiskanen, Janne
Laurea-ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201602252627
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201602252627
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä käsitellään markkinointia, markkinoinnin suunnittelua ja markkinointisuunni-telman luomista teoreettisesti autokaupan näkökulmasta sekä auton ostamista suoraan ver-kosta. Varsinaista kohdeyritystä ei ole. Työssä verrataan lisäksi kolmea alan tunnettua toimi-jaa: Autoverkkokauppa.com, Kamux.fi ja Nissan Nordic Europe Oy. Tutkimusmenetelmänä on käytetty laadullista tutkimusta sekä vertailuanalyysi benchmarkingia. Eroavaisuuksia pyrittiin tunnistamaan yritysten valikoimasta, sosiaalisen median näkyvyydestä, rahoituksesta sekä huollosta.
Opinnäytetyössä käytiin läpi autoverkkokaupan toiminnan aloittamiseen vaikuttavia tekijöitä uuden alalle pyrkivän yrittäjän näkökulmasta. Markkinoinnin ja markkinoinnin suunnittelun perustaksi käytiin läpi erilaisia toimintamalleja. Lopuksi listattiin kysymyksiä, joihin yrityksen tulee vastata jo ennen liiketoiminnan aloittamista tai jotka tulevat ratkaistaviksi jokapäiväi-sessä kaupankäynnissä. Teemoja käsiteltiin unohtamatta yrittäjän henkilökohtaista persoonaa ja hänen riskinottohaluaan ja -kykyään.
Opinnäytetyössä käytiin läpi autoverkkokaupan toiminnan aloittamiseen vaikuttavia tekijöitä uuden alalle pyrkivän yrittäjän näkökulmasta. Markkinoinnin ja markkinoinnin suunnittelun perustaksi käytiin läpi erilaisia toimintamalleja. Lopuksi listattiin kysymyksiä, joihin yrityksen tulee vastata jo ennen liiketoiminnan aloittamista tai jotka tulevat ratkaistaviksi jokapäiväi-sessä kaupankäynnissä. Teemoja käsiteltiin unohtamatta yrittäjän henkilökohtaista persoonaa ja hänen riskinottohaluaan ja -kykyään.