Suodenniemi-viikko tapahtuman ulkoinen markkinointiviestintä
Pälä, Maria (2015)
Pälä, Maria
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201601081127
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201601081127
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli Suodenniemi-viikko tapahtuman ulkoinen markkinointiviestintä. Toiminnallisen opinnäytetyön tutkimustehtävänä oli suunnitella ja toteuttaa markkinointiviestintä Suodenniemi-viikkoon liittyen. Tavoitteena oli markkinointiviestintäkanavien monipuolistaminen, tiedon saannin helpottaminen sekä markkinointiviestintämateriaalin ilmeen yhtenäistäminen.
Suodenniemi-viikko on Sastamalan Suodenniemellä järjestettävä tapahtumakokonaisuus. Vuonna 2015 tapahtuma järjestettiin toista kertaa ja se ajoittui kesä-heinäkuun vaihteeseen. Tapahtumaviikko oli suunnattu kaiken ikäisille ja erilaisten tapahtumien kirjo oli laaja.
Teoreettisessa osuudessa käsitellään markkinointiviestintää yleisesti sekä tarkastellaan markkinointiviestintämixin osa-alueita. Digitaalinen markkinointiviestintä on myös esillä teoreettisessa osuudessa. Markkinointiviestinnän suunnittelun teoriaa käydään läpi Suodenniemi-viikon markkinointiviestintäsuunnitelman rinnalla.
Edellisvuoden markkinointiviestintään verraten markkinointiviestintäkanavia monipuolistettiin hyödyntämällä sosiaalista mediaa, tarkemmin Facebookia, sekä radio-mainontaa ensi kertaa Suodenniemi-viikon markkinointiviestinnässä. Tapahtuman palautekyselyn vastausten perusteella myös tiedonsaanti tapahtumasta helpottui. Lisäksi tapahtumalle luotiin yhtenäinen teema muun muassa uuden logon avulla.
Suodenniemi-viikko on Sastamalan Suodenniemellä järjestettävä tapahtumakokonaisuus. Vuonna 2015 tapahtuma järjestettiin toista kertaa ja se ajoittui kesä-heinäkuun vaihteeseen. Tapahtumaviikko oli suunnattu kaiken ikäisille ja erilaisten tapahtumien kirjo oli laaja.
Teoreettisessa osuudessa käsitellään markkinointiviestintää yleisesti sekä tarkastellaan markkinointiviestintämixin osa-alueita. Digitaalinen markkinointiviestintä on myös esillä teoreettisessa osuudessa. Markkinointiviestinnän suunnittelun teoriaa käydään läpi Suodenniemi-viikon markkinointiviestintäsuunnitelman rinnalla.
Edellisvuoden markkinointiviestintään verraten markkinointiviestintäkanavia monipuolistettiin hyödyntämällä sosiaalista mediaa, tarkemmin Facebookia, sekä radio-mainontaa ensi kertaa Suodenniemi-viikon markkinointiviestinnässä. Tapahtuman palautekyselyn vastausten perusteella myös tiedonsaanti tapahtumasta helpottui. Lisäksi tapahtumalle luotiin yhtenäinen teema muun muassa uuden logon avulla.