Asiakastyytyväisyys Kirvatsin Jytässä
Kylliö, Satu (2015)
Kylliö, Satu
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121621074
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121621074
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tarkoituksena oli löytää kehitysehdotuksia Poriin järjestettävälle uudelle nostalgia henkiselle tapahtumalle, Kirvatsin Jytälle. Kirvatsin Jytä järjestettiin Porin Kirjurinluodossa 29.7.2015. Koska tapahtuma järjestettiin ensimmäistä kertaa, haluttiin tietää onko tällaiselle tapahtumalle kysyntää. Tutkimuksessa selvitettiin asiakkaiden mielipiteitä ja tyytyväisyyttä, jotta tapahtumaa voitaisiin kehittää seuraaviin vuosiin. Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin paikanpäällä tapahtumassa. Asiakkaat haastateltiin ja vastaukset nauhoitettiin, jonka jälkeen ne kirjoitettiin puhtaaksi.
Opinnäytetyö toteutettiin kvalitatiivisella menetelmällä, hyödyntäen teoriaa asiakastyytyväisyyskyselyssä. Teoria osuudessa käsiteltiin palvelunlaadun ulottuvuuksia sekä 7 P:n mallia. Lisäksi teoriassa käsiteltiin SERVQUAL- menetelmää, josta tutkimukseen sovellettiin laadun ulottuvuuksia.
Haastatteluun vastasi 14 asiakasta, joista suurin osa kertoi olevansa erittäin tyytyväinen tapahtumaan sellaisenaan. Vastaajat kokivat tapahtuman onnistuneen sekä ohjelman, puitteiden että tunnelman puolesta. Kehitysehdotuksia saatiin melko vähän, sillä asiakkaat eivät osanneet nimetä mitään muutettavaa tapahtumasta. Muutamia kehitysehdotuksia saatiin, jotka koskivat alueen juomavalikoiman laajentamista, aikataulun muutoksia sekä istumapaikkojen lisäystä.
Opinnäytetyö toteutettiin kvalitatiivisella menetelmällä, hyödyntäen teoriaa asiakastyytyväisyyskyselyssä. Teoria osuudessa käsiteltiin palvelunlaadun ulottuvuuksia sekä 7 P:n mallia. Lisäksi teoriassa käsiteltiin SERVQUAL- menetelmää, josta tutkimukseen sovellettiin laadun ulottuvuuksia.
Haastatteluun vastasi 14 asiakasta, joista suurin osa kertoi olevansa erittäin tyytyväinen tapahtumaan sellaisenaan. Vastaajat kokivat tapahtuman onnistuneen sekä ohjelman, puitteiden että tunnelman puolesta. Kehitysehdotuksia saatiin melko vähän, sillä asiakkaat eivät osanneet nimetä mitään muutettavaa tapahtumasta. Muutamia kehitysehdotuksia saatiin, jotka koskivat alueen juomavalikoiman laajentamista, aikataulun muutoksia sekä istumapaikkojen lisäystä.