Tutkimus nuorten median käytöstä yhteishaun aikana: case KAMK
Liimatainen, Joni (2015)
Liimatainen, Joni
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121520815
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121520815
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana oli Kajaanin ammattikorkeakoulun markkinointitiimi. Työn tarkoi-
tuksena oli tutkia, kuinka nuoret käyttävät eri medioita yhteishaun aikana. Tutkimus suoritettiin
digitaalisesti toteutettuna kyselynä 1.vuosikurssin opiskelijoille.
Teoriaviitekehyksenä on käytetty digitaalisen markkinoinnin ja some markkinoinnin kirjallisuut-
ta. Tutkimusmenetelmänä oli kyselytutkimus, joka tehtiin KAMK opiskelijoille.
Kyselyn tuloksien perustella tein kehitysehdotuksen, joka antaa neuvoja, millä tavalla pystyttäisiin
parantamaan yhteishakumarkkinointia nuorille hakijoille.
Pohdinnassa nostan esille kolme tärkeää kohtaa saaduista tuloksista. Tärkeimmät nostot olivat
nuorten some kanavien käyttö, television seuranta ja radionkuuntelu. Some kanaville tuotettu
sisältö pitää olla ajankohtaista sekä kohderyhmälle sopivaa. KAMK mainostaminen television
sekä radion välityksellä pitää kohdentaa oikeisiin kanaviin, joita nuoret käyttävät.
tuksena oli tutkia, kuinka nuoret käyttävät eri medioita yhteishaun aikana. Tutkimus suoritettiin
digitaalisesti toteutettuna kyselynä 1.vuosikurssin opiskelijoille.
Teoriaviitekehyksenä on käytetty digitaalisen markkinoinnin ja some markkinoinnin kirjallisuut-
ta. Tutkimusmenetelmänä oli kyselytutkimus, joka tehtiin KAMK opiskelijoille.
Kyselyn tuloksien perustella tein kehitysehdotuksen, joka antaa neuvoja, millä tavalla pystyttäisiin
parantamaan yhteishakumarkkinointia nuorille hakijoille.
Pohdinnassa nostan esille kolme tärkeää kohtaa saaduista tuloksista. Tärkeimmät nostot olivat
nuorten some kanavien käyttö, television seuranta ja radionkuuntelu. Some kanaville tuotettu
sisältö pitää olla ajankohtaista sekä kohderyhmälle sopivaa. KAMK mainostaminen television
sekä radion välityksellä pitää kohdentaa oikeisiin kanaviin, joita nuoret käyttävät.