Lvis-saneerauksen kehittäminen
Isoperkkiö, Jussi (2015)
Isoperkkiö, Jussi
Savonia-ammattikorkeakoulu
2015
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121520798
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121520798
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, minkälaisia riskejä linjasaneerauksen läpivientiin on sekä selvittää mitä kehitettävää asiakaspalveluksessa on remontin osalta. Tavoitteena oli tutustua remontoitujen taloyhtiöiden osakkaiden jakamiin mielipiteisiin eri putkiremonttikohteissa. Opinnäytetyön toisena tavoitteena oli selvittää mitä putkiremontin läpivientiin liittyviä riskejä on. Putkiremontin kehitystyö laadittiin YIT Savo-Karjalan Rakennus Oy:n tarpeisiin. Putkiremonttikohteissa remontin läpiviennin hallinnassa sekä asiakaspalvelussa on kehittämistä.
Asiakaspalvelukysely tehtiin nettikyselynä ja kyselylomakkeita lähetettiin yhteensä 15 kappaletta. Kyselylomakkeessa oli arviointikysymyksiä ja avoimia kysymyksiä. Tutkimuksen kohteena oli kaksi eri taloyhtiötä, joissa oli tehty kuluneena vuonna putkiremontti. Toinen tutkimus toteutettiin haastatteluna, jossa haastateltiin kahta isännöitsijää sekä kahta valvojaa, jotka olivat työskennelleet viimeisen kahden vuoden aikana yhteistyössä YIT:n kanssa linjasaneerauskohteissa.
Kyselytutkimuksen tuloksena saatiin vastauksia osakkailta putkiremontin asiakaspalvelusta, joiden perusteella nähtiin missä kohdissa on kehitettävää. Lisäksi haastatteluissa saatiin hyviä ideoita ja parannusehdotuksia, joita mahdollisesti otetaan yrityksen omaan käyttöön lähitulevaisuudessa. Näillä keinoilla yrityksen, isännöitsijöiden, valvojien, taloyhtiön sekä osakkaiden yhteistyö ja tehokkuus parantuu tulevissa putkiremonteissa.
Asiakaspalvelukysely tehtiin nettikyselynä ja kyselylomakkeita lähetettiin yhteensä 15 kappaletta. Kyselylomakkeessa oli arviointikysymyksiä ja avoimia kysymyksiä. Tutkimuksen kohteena oli kaksi eri taloyhtiötä, joissa oli tehty kuluneena vuonna putkiremontti. Toinen tutkimus toteutettiin haastatteluna, jossa haastateltiin kahta isännöitsijää sekä kahta valvojaa, jotka olivat työskennelleet viimeisen kahden vuoden aikana yhteistyössä YIT:n kanssa linjasaneerauskohteissa.
Kyselytutkimuksen tuloksena saatiin vastauksia osakkailta putkiremontin asiakaspalvelusta, joiden perusteella nähtiin missä kohdissa on kehitettävää. Lisäksi haastatteluissa saatiin hyviä ideoita ja parannusehdotuksia, joita mahdollisesti otetaan yrityksen omaan käyttöön lähitulevaisuudessa. Näillä keinoilla yrityksen, isännöitsijöiden, valvojien, taloyhtiön sekä osakkaiden yhteistyö ja tehokkuus parantuu tulevissa putkiremonteissa.