Jälkimarkkinointisuunnitelma : Case: Nordic Students` Beach Volley Championship
Hänninen, Tatu; Karttunen, Antti (2015)
Hänninen, Tatu
Karttunen, Antti
Savonia-ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015120920020
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015120920020
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on Monineuvoiset urheilijat Ry:n toimeksiannosta tehty jälkimarkkinointisuunnitelma Nordic Students`Beach Volley Championship - turnaukselle. Työn tavoitteena on saada jatkumoa toimeksiantajan urheilutapahtuman ja yhteistyökumppaneiden väliselle yhteistyölle tulevaisuudessa huolellisesti tutkimuksemme pohjalta laaditun jälkimarkkinointisuunnitelman avulla. Jälkimarkkinointisuunnitelma on rajattu koskemaan vain yhteistyöyrityksiä, jotka sponsoroivat tapahtumaa. Aihe on tärkeä, koska toimeksiantaja voi käyttää opinnäytetyötämme työkaluna hakiessaan yhteistyökumppaneita mahdollisille opiskelijoiden beach volley Euroopan mestaruus kilpailuille 2017.
Tutkimus on kvalitatiivinen, eli laadullinen tutkimus, joka toteutettiin lähettämällä kyselylomake jokaiselle turnauksen yhteistyökumppanille sähköpostitse. Tutkimuskysymykset lähetettiin toukokuussa 2015, ja saimme yhteensä vastauksia 13:sta yhteistyöyritykseltä.
Laadimme tutkimustulostemme perusteella jälkimarkkiniontisuunnitelman toimeksiantajalle yhdessä hankkimamme teoriataustan kanssa. Opinnäytetyötämme voidaan käyttää myös eräänlaisena käsikirjana muiden tapahtumien jälkimarkkinoinnissa, sillä jälkimarkkinointi on helppo unohtaa, ja monet siihen liittyvät toimenpiteet ovat yleispäteviä mihin tahansa tapahtumaan liittyen.
Tutkimus on kvalitatiivinen, eli laadullinen tutkimus, joka toteutettiin lähettämällä kyselylomake jokaiselle turnauksen yhteistyökumppanille sähköpostitse. Tutkimuskysymykset lähetettiin toukokuussa 2015, ja saimme yhteensä vastauksia 13:sta yhteistyöyritykseltä.
Laadimme tutkimustulostemme perusteella jälkimarkkiniontisuunnitelman toimeksiantajalle yhdessä hankkimamme teoriataustan kanssa. Opinnäytetyötämme voidaan käyttää myös eräänlaisena käsikirjana muiden tapahtumien jälkimarkkinoinnissa, sillä jälkimarkkinointi on helppo unohtaa, ja monet siihen liittyvät toimenpiteet ovat yleispäteviä mihin tahansa tapahtumaan liittyen.