Kotimyynti osana yrityksen toimintaa
Penna, Maria (2015)
Penna, Maria
Turun ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015120719735
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015120719735
Tiivistelmä
Monet tunnetut suoramyyntiyritykset perustuvat kotimyyntitoimintaan. Kotimyynti on jo pitkään auttanut ihmisiä kasvattamaan myyntitaitojaan sekä tarjonnut heille lisäansioita. Opinnäytetyön tarkoitus on tarkastella kotimyyntikonseptin tuomia mahdollisuuksia pienessä luonnonkosmetiikan yrityksessä.
Opinnäytetyön toiminnallisena osuutena toteutettiin opas turkulaiselle maahantuonti- ja verkkokauppayritys OrganicYou:lle. Tiedosto sisältää keskustelupalstojen analysointia, inspiroivaa ja visuaalista markkinointimateriaalia sekä suoramyyntiyritysten toiminnan tarkastelua. Merkityksellisimmät tuotoksen osat koostuvat johtopäätöksistä sekä esimerkkisuunnitelmasta. Työssä on hyödynnetty monipuolisesti kirja- ja nettilähteitä markkinoinnista, suoramyyntiyrityksistä sekä markkinoinnin työkaluista.
Kotimyynti ei välttämättä ole tuottoisin osa pienen yrityksen toimintaa. Oikean kilpailuedun myötä se nostaa tuotesarjan sekä pääyrityksen tunnettuutta. Kotimyynti osakseen voi auttaa asiakkaita kiinnostumaan urasta kosmetiikan parissa. Pitkällä tähtäimellä konsepti saattaa tuoda jatkuvia tuottoja pääyritykselle.
Opinnäytetyön toiminnallisena osuutena toteutettiin opas turkulaiselle maahantuonti- ja verkkokauppayritys OrganicYou:lle. Tiedosto sisältää keskustelupalstojen analysointia, inspiroivaa ja visuaalista markkinointimateriaalia sekä suoramyyntiyritysten toiminnan tarkastelua. Merkityksellisimmät tuotoksen osat koostuvat johtopäätöksistä sekä esimerkkisuunnitelmasta. Työssä on hyödynnetty monipuolisesti kirja- ja nettilähteitä markkinoinnista, suoramyyntiyrityksistä sekä markkinoinnin työkaluista.
Kotimyynti ei välttämättä ole tuottoisin osa pienen yrityksen toimintaa. Oikean kilpailuedun myötä se nostaa tuotesarjan sekä pääyrityksen tunnettuutta. Kotimyynti osakseen voi auttaa asiakkaita kiinnostumaan urasta kosmetiikan parissa. Pitkällä tähtäimellä konsepti saattaa tuoda jatkuvia tuottoja pääyritykselle.