Visma Netvisor opetuskäytössä
Kurronen, Tommi (2015)
Kurronen, Tommi
Saimaan ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015120419357
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015120419357
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käsittelen Visma Netvisor -taloushallintaohjelmiston käyttöä ammattikorkeakoulutason koulutuksessa. Tarkoituksena on laadullisesti analysoida laskentatoimen assistenttina toimiessani tuottamiani ja toteuttamiani harjoituksia ja arvioida niihin valmistautumisen vaativuutta.
Teoreettinen osa käsittelee sähköistä taloushallintoa ja ammattikorkeakoulupe-dagogiikkaa. Näillä luvuilla pohjustan työni empiiristä osaa ja arvioitani kehitys-suunnista, joita kohti harjoituksiani tulisi laajentaa ja kehittää. Koska kyse on ammatillisesta korkeakoulutuksesta, tähtäimenä on mahdollisimman tehokas tapa kasvattaa pragmaattisia taitoja selvitä ammatillisista haasteista.
Pyrin kirjoittamaan työssäni kohtaamistani ongelmista mahdollisimman avoi-mesti kuitenkin korostaen suurempaa kuvaa. Harjoituksiani tulisi tarkastella kriit-tisesti ja muistaa, että kyseessä on kehittyvä ohjelmisto. Saimaan ammattikor-keakoulu käytti harjoituksiani ja työpanostani kurssiopetuksessaan sitoutuen ohjelmiston käyttöönottoon.
Yhteenvetona näen Netvisorin potentiaalisena koulutusympäristönä, joka haastaa opettajan mutta antaa paljon.
Teoreettinen osa käsittelee sähköistä taloushallintoa ja ammattikorkeakoulupe-dagogiikkaa. Näillä luvuilla pohjustan työni empiiristä osaa ja arvioitani kehitys-suunnista, joita kohti harjoituksiani tulisi laajentaa ja kehittää. Koska kyse on ammatillisesta korkeakoulutuksesta, tähtäimenä on mahdollisimman tehokas tapa kasvattaa pragmaattisia taitoja selvitä ammatillisista haasteista.
Pyrin kirjoittamaan työssäni kohtaamistani ongelmista mahdollisimman avoi-mesti kuitenkin korostaen suurempaa kuvaa. Harjoituksiani tulisi tarkastella kriit-tisesti ja muistaa, että kyseessä on kehittyvä ohjelmisto. Saimaan ammattikor-keakoulu käytti harjoituksiani ja työpanostani kurssiopetuksessaan sitoutuen ohjelmiston käyttöönottoon.
Yhteenvetona näen Netvisorin potentiaalisena koulutusympäristönä, joka haastaa opettajan mutta antaa paljon.