Henkilöbrändäys ja sosiaalinen media työnhaussa - opas LinkedInin käyttöön
Leppäkangas, Hannes (2015)
Leppäkangas, Hannes
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015120319244
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015120319244
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia LinkedIn-opas työnhakuun Lakeus-rekry Oy:lle. Opinnäytetyön tavoitteina oli perehtyä henkilöbrändäyksen ja sosiaalisen median teoriaan ja tutustua LinkedIn-palveluun sekä laatia lyhyt ja ytimekäs työnhakijoille tarkoitettu opas LinkedInin käyttöön.
Opinnäytetyön osassa kaksi käydään läpi henkilöbrändäystä, sen teoriaa, vaikutustapoja sekä mahdollisuuksia. Osassa kolme käsitellään sosiaalisen median eri kanavia ja analysoidaan niiden vaikutustapoja ja mahdollisuuksia työnhakua ajatellen. Osassa neljä käydään läpi opinnäytetyötä varten tehdyt haastattelut, joita on käytetty hyödyksi oppaan luomisessa. Osassa viisi kerrotaan oppaan laatimisesta.
Opinnäytetyössä selvitetään eri sosiaalisen median kanavien mahdollisuudet työnhaun välineenä. Työn lopputuloksena tehty opas antaa hyvän pohjan lukijalle LinkedInin käyttöön. Osassa kuusi kootaan opinnäytetyön johtopäätökset ja pohditaan oppaan käyttömahdollisuuksia ja kehitysideoita.
Opinnäytetyön osassa kaksi käydään läpi henkilöbrändäystä, sen teoriaa, vaikutustapoja sekä mahdollisuuksia. Osassa kolme käsitellään sosiaalisen median eri kanavia ja analysoidaan niiden vaikutustapoja ja mahdollisuuksia työnhakua ajatellen. Osassa neljä käydään läpi opinnäytetyötä varten tehdyt haastattelut, joita on käytetty hyödyksi oppaan luomisessa. Osassa viisi kerrotaan oppaan laatimisesta.
Opinnäytetyössä selvitetään eri sosiaalisen median kanavien mahdollisuudet työnhaun välineenä. Työn lopputuloksena tehty opas antaa hyvän pohjan lukijalle LinkedInin käyttöön. Osassa kuusi kootaan opinnäytetyön johtopäätökset ja pohditaan oppaan käyttömahdollisuuksia ja kehitysideoita.