Mobiilisovelluksen markkinointiopas
Hartikainen, Jaakko (2015)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015120319161
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015120319161
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda käyttökelpoinen opas mobiilisovellusten markkinointiin.
Työn teoriaosuudessa on käsitelty nykyisenkaltaisten mobiilisovellusten taustoja, trendejä ja haasteita. Teoriaosuudessa käsiteltiin myös mobiilisovellusten markkinointiin keskeisesti liittyvää markkinoinnin teoriaa kasvuyrittäjämäisestä näkökulmasta.
Työn toiminnallinen osa on asiantuntija blogien pohjalta laadittu markkinointiopas mobiilisovelluksille. Oppaan tarkoituksena oli antaa lukijalleen yleiskuva mobiilisovellusten markkinoista ja esitellä käyttökelpoisia keinoja niiden markkinointiin.
Opinnäytetyön johtopäätöksenä todettiin, että mobiilisovellusmarkkinoiden korkean kilpailullisuuden takia menestyminen siellä vaatii luovaa ja moniulotteista markkinointia.
Työn teoriaosuudessa on käsitelty nykyisenkaltaisten mobiilisovellusten taustoja, trendejä ja haasteita. Teoriaosuudessa käsiteltiin myös mobiilisovellusten markkinointiin keskeisesti liittyvää markkinoinnin teoriaa kasvuyrittäjämäisestä näkökulmasta.
Työn toiminnallinen osa on asiantuntija blogien pohjalta laadittu markkinointiopas mobiilisovelluksille. Oppaan tarkoituksena oli antaa lukijalleen yleiskuva mobiilisovellusten markkinoista ja esitellä käyttökelpoisia keinoja niiden markkinointiin.
Opinnäytetyön johtopäätöksenä todettiin, että mobiilisovellusmarkkinoiden korkean kilpailullisuuden takia menestyminen siellä vaatii luovaa ja moniulotteista markkinointia.