Katz - Android sovelluksen toteutus ja julkaisu
Miettinen, Nico-Petteri (2015)
Miettinen, Nico-Petteri
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015112718253
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015112718253
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on toteuttaa peli Android laitteelle ja julkaista se Google Play kaupassa. Projektin ohjelmointikielenä käytetään Javaa ja työympäristönä käytetään Android Studiota.
Opinnäytetyössä kerrotaan projektin suunnittelusta, projektin rakenteesta, projektin toteutuksesta ja projektin julkaisusta. Suunnittelussa mietitään, mitä pitäisi suunnitella, ennen pelin toteutusta. Rakenteesta selviää projektin osa-alueet. Toteutuksessa katsotaan toteutusmenetelmiä eri osa-alueille. Julkaisussa selviää, miten sovelluksia voi julkaista Google Play kauppaan.
Opinnäytetyön lopussa käydään läpi tulokset. Tuloksien jälkeen pohditaan tuloksia ja aikaansaannosta. Pohditaan, mikä meni hyvin ja mitä voisi parantaa. Yhteenvedossa käydään opinnäytetyö lyhyesti vielä läpi ja pohditaan, mitä oppimiskokemuksia projektin aikana on tullut esille.
Opinnäytetyön kirjoittaja on ohjelmistokehittämiseen suuntautuva opiskelija. Pelien tekeminen on ollut kiinnostuksen kohde jo monta vuotta ja pientä kokemusta on kertynyt. Nämä kokemukset tukivat opinnäytetyön tekemistä. Projektin alussa uusia asioita oli Androidille ohjelmistokehitys, Android Studion käyttö ja julkaisu Google Play kauppaan.
Opinnäytetyössä kerrotaan projektin suunnittelusta, projektin rakenteesta, projektin toteutuksesta ja projektin julkaisusta. Suunnittelussa mietitään, mitä pitäisi suunnitella, ennen pelin toteutusta. Rakenteesta selviää projektin osa-alueet. Toteutuksessa katsotaan toteutusmenetelmiä eri osa-alueille. Julkaisussa selviää, miten sovelluksia voi julkaista Google Play kauppaan.
Opinnäytetyön lopussa käydään läpi tulokset. Tuloksien jälkeen pohditaan tuloksia ja aikaansaannosta. Pohditaan, mikä meni hyvin ja mitä voisi parantaa. Yhteenvedossa käydään opinnäytetyö lyhyesti vielä läpi ja pohditaan, mitä oppimiskokemuksia projektin aikana on tullut esille.
Opinnäytetyön kirjoittaja on ohjelmistokehittämiseen suuntautuva opiskelija. Pelien tekeminen on ollut kiinnostuksen kohde jo monta vuotta ja pientä kokemusta on kertynyt. Nämä kokemukset tukivat opinnäytetyön tekemistä. Projektin alussa uusia asioita oli Androidille ohjelmistokehitys, Android Studion käyttö ja julkaisu Google Play kauppaan.